از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90683

145 بازدید

«پژمان شاهوردی» عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، اظهار داشت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود سالن‌های اجرای تئاتر صحنه‌ای شلوغ باشد، تئاتر خیابانی است.وی افزود: تئاتر خیابانی با آشنا کردن مردم با هنرهای نمایشی آنها را به سمت سالن می‌کشاند.کارگردان برگزیده سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش خیابانی […]

«پژمان شاهوردی» عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، اظهار داشت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود سالن‌های اجرای تئاتر صحنه‌ای شلوغ باشد، تئاتر خیابانی است.
وی افزود: تئاتر خیابانی با آشنا کردن مردم با هنرهای نمایشی آنها را به سمت سالن می‌کشاند.
کارگردان برگزیده سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش خیابانی تصریح کرد: هنرمندان تئاتر خیابانی به دلیل نداشتن توانایی نیست که به این قالب روی نمی آورند؛ بلکه این هنرمندان بسیار هم توانمند هستند. اگر برای ادامه فعالیت پا به عرصه تئاتر صحنه‌ای بگذارند بیشتر دیده خواهند شد، اما در عرصه تئاتر خیابانی فعالیت می‌کنن؛د زیرا عاشق کار خود هستند.
وی با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی از زبان مردم با خود آنها حرف می‌زند خاطرنشان کرد: رسالت تئاتر خیابانی اعتراضی است و مردم نیز از آن استقبال می کنند.
وی با تاکید بر اینکه در تمام نقاط شهرها از تئاتر خیابانی استقبال می شود زیرا بدون هزینه برای مخاطبان شادی می آفرینند، تاکید کرد: اگر از تئاتر خیابانی حمایت شود تا اجراهای برگزیده و آثار باکیفیت در کشور اجرا شوند، می توانند تئاتر را به مردم معرفی کنند و آنها را با هنرهای نمایشی آشتی دهد.
شاهوردی از مسئولانی که می توانند این هنر متعالی را حمایت کنند خواست یکبار حتی تحت عنوان آزمون و خطا از توان تئاتر خیابانی برای فرهنگ سازی و همه اهداف خوشایند کشور استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه هنرمندان تئاتر خیابانی می توانند فرهنگ ساز باشند عنوان کرد: بهترین شیوه برای فرهنگ سازی تاثیرگذاری بر مردم در حال تردد از خیابان هاست که تئاتر خیابانی می تواند این مهم را به بهترین شکل به ثمر برساند.
وی خطاب به مسئولان گفت: اگر یکبار به هنرمندان تئاتر خیابانی اعتماد کنند و هزینه های بی ثمر در بخش های دیگر در راه حمایت از این هنرمندان استفاده کنند ما می توانیم به بهترین شیوه توانمندی های خود را نشان بدهیم و مطمئن هستم می توانیم به این اعتماد پاسخ بدهیم.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ **۹۱۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


سینما تئاتر تلویزیون


تئاتر خیابانی


تئاتر صحنه ای

نظرات بسته شده است.