از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89953

83 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، محمدرضا عارف روز سه شنبه در ‘سومین نشست مطبوعاتی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان نشریات دانشجویی کشور ‘ گفت: درک شرایط زمانی بسیار حائز اهمیت است. جوانان باید بدانند در چه زمانی برخی موضوع ها را مطرح کنند، این موضوع به معنای محافظه کاری نیست، […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، محمدرضا عارف روز سه شنبه در ‘سومین نشست مطبوعاتی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان نشریات دانشجویی کشور ‘ گفت: درک شرایط زمانی بسیار حائز اهمیت است. جوانان باید بدانند در چه زمانی برخی موضوع ها را مطرح کنند، این موضوع به معنای محافظه کاری نیست، بلکه دانشجویان باید در عین مطالبه گری شرایط کشور را درک کنند.
عارف با بیان اینکه جامعه دانشجویی که محوریت نشریات بر عهده آنها است باید رسالتی را برای خود قائل باشد، افزود: جوان پویا با ویژگی های مثبت باید از شرایط و امکانات کشور درک داشته باشد و طرح موضوعات موجود را با فضا و مشکلات کشور تطابق دهد.
وی با اشاره به جهت گیری نشریات دانشجویی ادامه داد: همچنین دانشجو باید در ارتقاء جامعه و بخش های مختلف سهیم باشد.
عارف ادامه داد: مواردی که متوجه نشریات است، اعم از ارتقاء فرهنگی دانشجویان، باید در پنج دهه گذشته بررسی شود. همچنین آماده سازی دانشجویان برای مسئولیت پذیری پس از دانش آموختگی از دیگر رسالت های نشریات است.
وی ادامه داد: بالا بردن حس مشارکت و مسئولیت پذیری و روحیه کارافرینی دانشجویان، پرداختن به چالش های مهم کشور و ارائه راهکار برای برطرف کردن چالش ها، تحقیق و نقد تصمیم ها در حوزه اسناد بالادستی، مصوبات مجلس و تصمیم های اجرایی را نشریات در جهت گیری کار خود قرار دهند.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه دانشجویی ۳۲۰۰ نشریه تولید می کند که تعداد ۲۰۰۰ نشریه، گاهنامه است و علی رغم همه مشکلاتی که انتشار نشریات دارد، در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، طنز و کاریکاتور منتشر می شود.
عارف با اشاره به جایگاه دانشگاه عنوان کرد: وظیفه اصلی دانشگاه آموزش و پژوهش، و علاوه بر آن حضور و نقش آفرینی در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور است. از سال ۱۳۲۰ به بعد رویدادی بدون نقش اساسی دانشگاه ها صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: اگر حوادث منتهی به ۲۲ بهمن را بررسی کنیم، نقش بی بدیل دانشگاه ها را در دهه ۴۰ و ۵۰ در صحنه ها می بینیم. دانشگاه ها در بازسازی مناطق محروم در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش محوری داشتند.
وی ادامه داد: مسئولیت و نقش آفرینی اجتماعی بخشی از ذات دانشگاه است. بنا به گفته امام خمینی (ره) دانشگاه کارخانه آدم سازی است و ما نمی توانیم و نباید جوان را در دانشگاه یک بعدی تربیت کنیم و فقط آموزش صورت گیرد.
این نماینده مجلس اظهار کرد: دانشجو باید برای پذیرفتن مسئولیت توسعه کشور سهیم باشد و اگر بخشی از این وظایف در ساختار دانشگاه نیست، در فوق برنامه اتفاق بیفتد. در تشکل های دانشجویی که نقش دانشجو پر رنگ است، نتایج مثبتی دیده می شود.
عارف در ادامه عنوان کرد: در انقلاب نیز مشهود است که هرجا دانشجویان نقش بیشتری داشته اند، نتایج بهتری به خصوص از نظر فرهنگی گرفته ایم.
در بخش فرهنگی یکی از مهمترین کارها کار رسانه ای و مطبوعاتی است که مشکلات خاص خود را دارد.
وی تصریخ کرد: نشریات کار مهمی داشته اند و باید سلایق و دیدگاه های مختلف را راضی نگه دارند. در یک جامعه انقلابی و فرهنگی کار مطبوعات سنگین و پر زحمت است و به همان اندازه خروجی موثر دارد.
۹۴۶۵**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


آموزش


نشریات دانشجویی


محمدرضا عارف

نظرات بسته شده است.