از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89948

154 بازدید

به گزارش خطرنگار، «ترزا می» شامگاه سه‌شنبه با صدایی گرفته و خش‌دار اظهار کرد، همچنان معتقد است که خروج با توافق از اتحادیه اروپا بهترین گزینه است و توافقی که آذرماه گذشته به تائید شورای اروپا رساند بهترین و تنها توافق ممکن است.نخست‌وزیر انگلیس به کنایه اظهار کرد: پارلمان بایستی به این پرسش پاسخ دهد […]

به گزارش خطرنگار، «ترزا می» شامگاه سه‌شنبه با صدایی گرفته و خش‌دار اظهار کرد، همچنان معتقد است که خروج با توافق از اتحادیه اروپا بهترین گزینه است و توافقی که آذرماه گذشته به تائید شورای اروپا رساند بهترین و تنها توافق ممکن است.
نخست‌وزیر انگلیس به کنایه اظهار کرد: پارلمان بایستی به این پرسش پاسخ دهد که آیا می‌خواهد برگزیت را متوقف کند؟ همه‌ پرسی مجدد برگزار کند یا می‌خواهد با توافقی غیر از توافق موجود، اتحادیه اروپا را ترک کند؟
وی درحالی‌که از بن‌بست کنونی برگزیت شانه خالی می‌کرد، افزود: اینک نمایندگان مجلس به لطف رأی امشب، بایستی به سؤالات اتحادیه اروپا پاسخ دهند.
در همین حال «جرمی کوربین» رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس تصریح کرد که توافق نخست‌وزیر «مرده و حمایت پارلمان را ندارد».
وی اظهار کرد که نخست‌وزیر نمی‌تواند با وقت‌کشی و ترساندن پارلمان به خروج بی توافق از اتحادیه اروپا، نظر خود را به تائید برساند.
او هشدار داد که شاید اکنون زمان آن رسیده که انتخابات پارلمانی برگزار شود و مردم درباره آینده دولت و برگزیت تصمیم‌گیری کنند.
هم‌زمان یک سخنگوی دونالد توسک رئیس شورای اروپا اظهار کرد که اتحادیه اروپا تمام اقدامات لازم برای رسیدن به توافق با انگلیس را صورت داده است. وی با اشاره به ضمانت‌هایی که اتحادیه اروپا در ماه‌های دسامبر(آذر/دی)، ژانویه (دی/بهمن) و نهایتاً روز دوشنبه ارائه داده، رسیدن به راه‌حل را دشوار خواند و افزود: اگر راه‌حلی برای خروج از بن‌بست کنونی وجود دارد بایستی در لندن جست‌وجو شود.
این سخنگو همچنین با اشاره به ۱۷ روز زمان باقی‌مانده به مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تصریح کرد که نتیجه رأی‌گیری امشب شانس برگزیت بی توافق را افزایش می‌دهد.
میشل بارنیه مذاکره ‌کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا هم در واکنش به نتیجه رأی‌گیری امشب اظهار کرد که آماده‌سازی برای برگزیت بی توافق بیش از گذشته حائز اهمیت به نظر می‌رسد.
نمایندگان مجلس عوام انگلیس شامگاه سه‌شنبه با اختلاف ۱۴۹ رأی، بار دیگر با طرح برگزیت ترزا می برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کردند.
دولت انگلیس هنوز راه‌حل مشخصی برای خروج از بن‌بست کنونی ارائه نکرده است. به نظر نمی‌رسد که ترزا می قصد کناره‌گیری از قدرت داشته باشد و همچنان می‌خواهد به نبرد خود برای رسیدن به توافقی که در آن رضایت پارلمان و اتحادیه اروپا دیده شود ادامه دهد.
با توجه به برگزاری اجلاس هفته آینده سران اروپا در بروکسل، نخست‌وزیر انگلیس امیدوار است که از طریق ملاقات با رهبران اروپا امتیازهای بیشتری را کسب کند. هرچند ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا گفته است انگلیس شانس دیگری برای کسب امتیاز از اتحادیه اروپا ندارد و عملاً این مسیر منتفی است.
اگر پارلمان انگلیس به تعویق برگزیت رأی دهد و اتحادیه اروپا با آن موافقت کند، «می» چند ماه دیگر هم فرصت خواهد داشت تا شانس خود را برای خروج از بن‌بست کنونی امتحان کند و کشورش را با دست‌یابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.
در غیر این صورت او چاره‌ای جز تن دادن به برگزاری انتخابات پارلمانی، یا همه ‌پرسی مجدد خروج از اتحادیه اروپا نخواهد داشت. این تحولات در کنار پشیمانی مردم انگلیس از برگزیت و گرایش افکار عمومی به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا، می تواند به توقف برگزیت و بروز هرج‌ومرج در کشور دامن می‌زند.
اروپام ** هـ ن **شبس**۱۶۱۳

انتهای پیام /*


سیاسی


انگلیس


ترزا می


برگزیت

نظرات بسته شده است.