از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89814

86 بازدید

گلوبال تایمز ضمن بی اساس خواندن نگرانی های هند در رابطه با حمایت چین از ‘مسعود اظهر’، رهبر گروه جیش محمد، از طریق اجازه ندادن به درج نام او در فهرست تروریست های سازمان ملل، افزود، فقر و عقب ماندگی سرنوشت همیشگی کشمیر مورد مناقشه نیست. هدف چین توسعه کشمیر است و این باید هدف […]

گلوبال تایمز ضمن بی اساس خواندن نگرانی های هند در رابطه با حمایت چین از ‘مسعود اظهر’، رهبر گروه جیش محمد، از طریق اجازه ندادن به درج نام او در فهرست تروریست های سازمان ملل، افزود، فقر و عقب ماندگی سرنوشت همیشگی کشمیر مورد مناقشه نیست. هدف چین توسعه کشمیر است و این باید هدف هند و پاکستان هم باشد. کنار گذاشتن اختلافات از سوی این دو کشور به ایجاد اعتماد متقابل، بنیان گذاشتن پایه مذاکرات صلح آمیز و تقویت همکاری آنها با چین در زمینه مبارزه با تروریسم کمک می کند.
به نوشته این روزنامه، هدف چین کاهش درگیری های این دو کشور و بهبود شرایط مبارزه با تروریسم است. چین جانب هیچ یک از دو کشور را نخواهد گرفت و در رفع تنش ها نقش میانجی ایفا خواهد کرد. متهم کردن چین به حمایت از تروریست ها، اقدامی غیرمسوولانه است. برخی هندی ها به تلاش های چین با تردید نگاه می کنند. بسیاری از هندی ها طرح یک کمربند، یک جاده را به عنوان تهدید ژئوپلیتیک محسوب می کنند. درواقع، چین، پاکستان و هند در زمینه مبارزه با تروریسم منافع مشترک دارند و اکنون زمان آن است هند از اتهامات بی اساس دست بردارد.
گلوبال تایمز تصریح کرد، گرچه چین در ریشه کن کردن فقر و تروریسم با پاکستان همکاری می کند اما، دشمن دهلی نیست. به اعتقاد ما، رایزنی سیاسی تنها مجرای حل این مناقشات است. سیاست چین همین است و موضع قاطع این کشور در زمینه ترویج مذاکرات آرام و مسالمت آمیز بین هند و پاکستان تغییر نمی کند.
حمله انتحاری ۲۵ بهمن گروه تروریستی جیش محمد مستقر در پاکستان به نظامیان هند در کشمیر و کشتن ۴۰ نفر آنها به دور تازه ای از تنش ها بین هند و پاکستان دامن زد که با گذشت بیش از ۲۰ روز از شروع آن، دو کشور هنوز موفق به رفع تنش ها نشده اند.
آساق**۱۰۸۸**۱۶۰۰

انتهای پیام /*


سیاسی


هند


پاکستان


چین

نظرات بسته شده است.