از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89807

217 بازدید

به گزارش خطرنگار، هوشنگ بازوند روز سه ‌شنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان در شهر سرپل ذهاب افزود: ۱۱ هزار و ۷۸۰ پروانه ساخت در شهر سرپل ذهاب صادر شده که حدود ۲ برابر تعداد قبل از زلزله است و طبعا ساخت این تعداد واحد مسکونی کاری طاقت‌ فرسا و زمانبر است.او گفت: […]

به گزارش خطرنگار، هوشنگ بازوند روز سه ‌شنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان در شهر سرپل ذهاب افزود: ۱۱ هزار و ۷۸۰ پروانه ساخت در شهر سرپل ذهاب صادر شده که حدود ۲ برابر تعداد قبل از زلزله است و طبعا ساخت این تعداد واحد مسکونی کاری طاقت‌ فرسا و زمانبر است.
او گفت: همه ما باید تا پایان روند بازسازی در کنار مردم عزیز زلزله‌زده باشیم که این کمترین ادای دین به مرزداران سرافرازمان است.
بازوند همچنین عنوان کرد: از سازمان تبلیغات اسلامی گلایه داریم که به بیشتر قول‌های خود مبنی بر کمک به بازسازی مساجد و اماکن مذهبی در مناطق زلزله‌زده به خوبی عمل نکرده است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه رهنمودهای امام جمعه کرمانشاه می‌تواند در حمایت بیشتر سازمان تبلیغات راهگشا باشد، افزود: آیت الله علما پدر معنوی استان هستند و من صمیمانه از دغدغه‌مندی و حمایت‌های ایشان به ویژه نسبت به مردم مناطق زلزله‌زده تشکر می‌کنم زیرا هر زمان که خدمت آیت‌الله علما رسیده‌ایم، اولین دغدغه ایشان وضعیت مردم در مناطق زلزله‌زده بوده است.
بازوند در عین حال گفت: بازسازی مناطق زلزله‌زده گرچه یک اولویت است اما باید همزمان به فکر شغل، معیشت و کاهش آسیب‌های اجتماعی مردم نیز باشیم چرا که تداوم حیات جامعه در گرو این است که مردم به آینده امید داشته باشند.
آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم در این نشست گفت: از تلاش‌های استاندار بارها تشکر کرده‌ام چون بشدت دنبال کار و پای کار است؛ گزارش‌هایی که می دهند، تلاش‌هایی که می کنند و جلساتی که می‌گذارند قابل تقدیر است.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶٫۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
۷۴۴۴/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


زلزله۹۶


بازسازی مناطق زلزله زده


کرمانشاه

نظرات بسته شده است.