از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89261

121 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، رضا قربانی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، صندوق‌های پژوهش و فناوری طبق برنامه سوم توسعه تأسیس شده اند؛ افزود: این صندوق‌ها وظایفی در حوزه توسعه فناوری دارند، در اساسنامه تأسیس صندوق […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، رضا قربانی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، صندوق‌های پژوهش و فناوری طبق برنامه سوم توسعه تأسیس شده اند؛ افزود: این صندوق‌ها وظایفی در حوزه توسعه فناوری دارند، در اساسنامه تأسیس صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از اقداماتی که طبق قانون باید انجام شود اعطای تسهیلات به صندوق های پژوهش و فناوری است.
وی با اشاره به مزایای صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: این صندوق‌ها در جغرافیای کشور پراکنده هستند، ضمن آنکه برخی از آنها صندوق های تخصصی هستند این باعث شده که امتیازاتی برای شرکتهای دانش بنیان فراهم شود.
قربانی افزود: در مدل همکاری جدید صندوق با صندوق‌های پژوهش و فناوری، یک سری از تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری که به صورت مستقیم به شرکتهای دانش بنیان اعطا می شود از طریق صندوق های پژوهش و فناوری ارائه خواهد شد.
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه، از ۲۱۶ میلیارد تسهیلات مستقیم و ۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای ۱۲ صندوق پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: با این تسهیلات، صندوق‌های پژوهش و فناوری می توانند به شرکتهای دانش بنیان و سایر شرکت های فناور، تسهیلات بدهند.
قربانی با توضیح اینکه این نوعی برون سپاری به صندوق‌های پژوهش و فناوری است، گفت: در همکاری جدید دو مدل تعریف شد؛ یکی برای برون سپاری در بعد تسهیلات و دیگری ارائه تسهیلات مستقیم به صندوق‌های پژوهش و فناوری است که از سوی صندوق نوآوری تسهیلات اعطا می شد؛ اکنون آمار و عملکرد ما در این مدل جدید که مصوب و قراردادهای آن مبادله شد برای ١٢ صندوق پژوهش و فناوری قراردادی برابر با ٢١۶میلیارد تومان در این بخش در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به مدل همکاری دیگری با صندوق های پژوهش و فناوری بیان کرد: اعطای خط اعتباری به این صندوق ها دیگر مدل همکاری ماست که در این مدل خط اعتباری صندوق‌های پژوهش و فناوری عملا عامل صندوق نوآوری و شکوفایی هستند به گونه ای که طرح ها را بررسی و ارزیابی می کنند و بعد از انعکاس قرارداد و نظارت تامین مالی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی خواهد بود.
قربانی ادامه داد: در مدل دوم که خط اعتباری است و صندوق‌های پژوهش و فناوری عاملیت آنها برابر با ۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است، در مجموع نزدیک به یک هزار میلیارد تومان تسهیلات و خط اعتباری به این ۱۲ صندوق پژوهش و فناوری امروز اختصاص یافت.
قربانی در ادامه اظهار امیدواری کرد با تخصیص این یک هزار میلیارد تومان بتوان ضمن تمرکز زدایی، زمینه ای فراهم کرد تا شرکتهای فناور و دانش بنیان راحت تر به تسهیلات صندوق از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری دسترسی پیدا کنند.
وی بیان داشت: امروز قرارداد همکاری با ۹ صندوق پژوهش و فناوری مبادله شد که ارزش آنها افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان است و سه قرارداد دیگر تا پایان سال مبادله خواهد شد.
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: تا پایان سال کل صندوق‌هایی که تقاضای خود را ارائه کرده باشند و پرونده در صندوق نوآوری داشته باشند تامین مالی خواهند شد.

** ارائه تسهیلات به استارتاپها و شرکت های خلاق فناور
قربانی خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند تنها به شرکتهای دانش بنیان تسهیلات اعطا کند و تسهیلات ما خاص شرکتهای دانش بنیان است که مراحلی دارد و این شرکت ها بایستی دارای مجوزهایی از سوی معاونت علمی باشند تا به عنوان شرکتهای دانش بنیان شناخته شوند.
وی افزود: البته فعالان دیگری در حوزه فناوری داریم همچون استارتآپ و شرکتهای خلاق و نوآور و شرکتهای فناوری در پارک ها که هنوز نتوانسته‌اند مجوز دانش بنیانی خود را دریافت کنند.
قربانی ادامه داد: مزیت تسهیلات مستقیم ما به صندوق‌های پژوهش و فناوری این است که صندوق های پژوهش و فناوری مانعی برای اعطای تسهیلات و حمایت از این شرکتها ندارند؛ از این رو ما به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری می توانیم از این شرکتهای فناوری که دارای ایده نو هستند حمایت کنیم.
به گفته معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، طبق اساسنامه، صندوق‌های پژوهش و فناوری می توانند از شرکتهای دانش بنیان و غیر دانش بنیان حمایت کنند و خط اعتباری که صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های پژوهش و فناوری اعطا کرده باید برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان صرف شود.
در این آیین قرارداد همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی به ۹ صندوق پژوهش و فناوری اعطا شد.
علمی ** ۱۸۳۶ **۹۳۴۰ ** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


صندوق نوآوری و شکوفایی


صندوق های پژوهش و فناوری

نظرات بسته شده است.