از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89255

131 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، آیین رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری که امروز یکشنبه برگزار شد، برنامه جدید تامین مالی صندوق‌های پژوهش و فناوری از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تشریح و قرارداد همکاری این صندوق با ۹ شرکت پژوهش و فناوری تبادل شد.«علی وحدت» در این […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، آیین رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری که امروز یکشنبه برگزار شد، برنامه جدید تامین مالی صندوق‌های پژوهش و فناوری از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تشریح و قرارداد همکاری این صندوق با ۹ شرکت پژوهش و فناوری تبادل شد.
«علی وحدت» در این آیین تاکید کرد: توسعه همکاری نزدیک صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق نوآوری به منظور تاثیرگذاری بیشتر در حوزه علم و فناوری و توسعه شرکت‌هاست. وی بیان کرد: در دور جدید فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است و با همکاری هیات عامل صندوق این برنامه‌ها شروع شده است.
وی گفت: چابک‌سازی فرآیندهای موجود صندوق نوآوری و شکوفایی، تغییر نگرش صندوق برای تمرکز زدایی در صندوق و استفاده از ابزارهای مالی کشور که می‌توانند در کوتاه‌سازی فرآیندها کمک کنند از جمله رویکردهای جدید صندوق است و در این راستا صندوق‌های پژوهش و فناوری یکی از بهترین ظرفیت‌ها بوده که این کار با کمک خود آنها شروع شده است.
وحدت با اشاره به صندوق نوآوری برای تامین مالی دیگر بخش‌ها از بانک‌ها در حال برنامه‌ریزی است، بیان داشت: یک بسته حمایت از شتاب‌دهنده‌ها را آماده کرده‌ایم که به زودی اجرایی می‌شود و با این اقدام، از فعالیت شتاب‌دهنده‌ها به منظور توسعه هسته‌های فناوری حمایت خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری وشکوفایی به دنبال تسهیل تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و کاهش حجم تصدی‌گری خود است، گفت: اکنون حدود ۲۵ صندوق فعال پژوهش و فناوری در کشور ایجاد شده است که با هدف تقویت این صندوق‌ها و کاهش حجم عملیات مستقیم و تصدی‌گری صندوق نوآوری و شکوفایی، از آنها حمایت خواهد شد.
وی افزود: مدل‌های تامین مالی از صندوق‌های پژوهش و فناوری در قالب تسهیلات مالی و تخصیص خط اعتباری خواهد بود، در قالب این همکاری‌ها مبلغ ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۲ صندوق پژوهش و فناوری و همچنین بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای این صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص یافته است.
وحدت گفت: اعطای تسهیلات از سوی این صندوق به صندوق‌های پژوهش و فناوری تا سقف سه برابر سرمایه تایید شده با تضمین چک و به مدت چهار سال در نظر گرفته شده است.
وی گفت: نرخ سود تسهیلات اعطایی بنا به فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری قابلیت کاهش را دارد، علاوه بر این در صورت خوش‌حسابی صندوق‌های پژوهش و فناوری ۲۰ درصد از کل سود تسهیلات به آنها بازگردانده خواهد شد.
وی توضیح داد: امکان دریافت مجدد تسهیلات از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری پس از صرف ۷۰ درصد از تسهیلات فعلی امکان‌پذیر خواهد بود، اخذ تضمین برای این تسهیلات به صورت چک و بر پایه عملکرد و اعتبار مالی صندوق‌های پژوهش و فناوری خواهد بود.
وحدت افزود: نگاه صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری بر همکاری ویژه است و امیدواریم نیاز شرکت‌های کوچک و متوسط را در کشور مرتفع کند تا شرکت‌ها نگرانی مالی نداشته باشند و امیدواریم در این برنامه نقش‌آفرینان بیشتری را در زیست‌بوم نوآوری داشته باشیم.
وی یادآور شد: دوری از روش‌های متمرکز و همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری حوزه های تخصصی این امکان را فراهم کرده تا حوزه‌هایی که نمی‌توانستند با صندوق نوآوری و شکوفایی به واسطه دانش‌بنیان نبودن، کار کنند با این مدل نیازهایشان را از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری رفع کنند و از ظرفیت‌های این شرکت‌های خلاق استفاده کرد.
در مراسم امروز، قراردادهای مالی در قالب تسهیلات و خط اعتباری به صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان، صندوق پژوهش و فناوزی کریمه استان قم، صندوق توسعه و فناوری نوین، صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان خراسان، پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شریف و صندوق پژوهش و فناوری استان یزد اعطا شد.
علمی** ۹۳۴۰** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


صندوق نوآوری و شکوفایی


صندوق پژوهش و فناوری


استارتاپ

نظرات بسته شده است.