از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89174

131 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، سورنا ستاری روز یکشنبه در آیین رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران افزود: اتفاقات خوبی در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال انجام است، این صندوق باید خود را از مباحث اجرایی دور کند و وارد بحث نظارت شود، در […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، سورنا ستاری روز یکشنبه در آیین رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران افزود: اتفاقات خوبی در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال انجام است، این صندوق باید خود را از مباحث اجرایی دور کند و وارد بحث نظارت شود، در این خصوص صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند بازیگران اصلی در راستای تسهیلات و سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم دانش‌بنیان باشند.
وی بیان کرد: عملا صندوق نوآوری و شکوفایی با رویکرد جدید خود به این سمت می‌رود که یک صندوق توسعه برای بخش دانش‌بنیان کشور باشد.
ستاری افزود: این بخش بیش از هر چیزی به ایده‌های جدید در حوزه سرمایه‌گذاری نیاز دارد، ما به هر حال یک فضای سنتی داریم که عموما در بانک‌ها و صندوق‌های مالی بیرون است و فضای دانش‌بنیان کشور به ایده‌های جدید در حوزه سرمایه‌گذاری احتیاج دارد.
وی توسعه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حوزه بورس، بیمه و دیگر حوزه‌ها به منظور تغییر جدی در زیست‌بوم دانش‌بنیان را از جمله وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی در دوره جدید عنوان کرد.
ستاری با تشکر از رئیس جدید صندوق نوآوری و دیدگاه‌های نوین، گفت: این امر مانع از مسئولیت متقابلی که صندوق‌های پژوهش و فناوری دارند نیست، اینکه صندوق‌ها تقویت می‌شوند و اینکه زیرساخت‌های مالی آنها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به شدت تقویت می‌شود یک مسئولیت سنگین بر دوش صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها و صنایع مختلف می‌گذارد و آنها هم باید به طور مناسبی بتوانند این سیاست‌ها را در داخل کشور جاری کنند که این نقش نظارتی صندوق نوآوری را بر روی صندوق‌های پژوهشی جدی‌تر می‌کند.
همزمان با آیین رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری، ۹ قرارداد همکاری میان این مجموعه‌ها ارائه شد.
علمی**۹۳۴۰ ** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانش بنیان


صندوق نوآوری


سورنا ستاری

نظرات بسته شده است.