از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88910

126 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، همایش ملی فضای مجازی پاک از پنج سال قبل با هدف صیانت از افراد در فضای مجازی شکل گرفت و پنجمین دوره از این همایش ظهر امروز، شنبه هجدهم اسفندماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری سازمان مردم نهاد «جمعیت توسعه‌گران فضای مجازی پاک (فمپ)» در حال برگزاری […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، همایش ملی فضای مجازی پاک از پنج سال قبل با هدف صیانت از افراد در فضای مجازی شکل گرفت و پنجمین دوره از این همایش ظهر امروز، شنبه هجدهم اسفندماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری سازمان مردم نهاد «جمعیت توسعه‌گران فضای مجازی پاک (فمپ)» در حال برگزاری است.
«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی، «سعیدرضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، «مصطفی کواکبیان» نماینده مجلس شورای اسلامی، «جواد جاویدنیا» معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، «محمد شریف خانی» معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما به عنوان سخنران در پنجمین همایش ملی فضای مجازی پاک حضور دارند و با اینکه نام «محمدجواد آذری جهرمی» به عنوان یکی از سخنرانان اصلی همایش اعلام شده بود، او در این مراسم حضور نداشت.
دبیر همایش ملی فضای مجازی پاک ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: از سال ۹۳ که پهنای باند در کشور به شکل قابل توجهی توسعه پیدا کرد و تلفن های همراه مجهز به پهنای باند شدند، بحث ایجاد یک حرکت ایجابی برای توسعه محتوا و فرهنگ استاده از فضای مجازی در کشور مطرح شد.
رسول جلیلی افزود: این کار توسط بعضی از هیات علمی دانشگاه و جوانان فارغ التحصیل جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک شکل گرفت.
وی توضیح داد: رویکرد همایش امسال به دو مفهوم صیانت و توسعه است و بنا داریم بررسی کنیم که آیا این دو بدون یکدیگر، قابل توسعه هستند یا خیر.
این عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: مباحث همایش درباره حکمرانی است بنابراین امروز از تمام کسانی که در رسانه ها به نقد یکدیگر می پردازند، دعوت کرده ایم تا در این فضا کنار یکدیگر باشند و با یکدیگر به تعامل بپردازند.
وی افزود: هفدهم اسفند سال ۱۳۹۰ شورای عالی فضای مجازی تاسیس شد که مصوبات آن ترتیب آثار قانونی دارد و این پدیده برای کشور، میمون است.
رابطه صیانت و توسعه در فضای مجازی، کودک و نوجوانان در فضای مجازی، نقش ویژه پلت فرم ها در صیانت و توسعه، دکترین فضای مجازی پاک در آینده‌پژوهی تولید و عرضه خدمات و محتوا از مهم‌ترین محورهای همایش فضای مجازی پاک امسال است.
علمی** ۹۲۰۷** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


فضای مجازی پاک


شورای عالی فضای مجازی

نظرات بسته شده است.