از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88763

145 بازدید

به گزارش بامداد شنبه خطرنگار، سامرز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تصمیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای خرید این سامانه دفاع موشکی افزود: این عواقب خطرناک برای روابط ما با ترکیه به شکل کلی و نیز در حوزه روابط نظامی به صورت خاص تر خواهد بود.وی تصریح کرد: در چنین حالتی (با […]

به گزارش بامداد شنبه خطرنگار، سامرز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تصمیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای خرید این سامانه دفاع موشکی افزود: این عواقب خطرناک برای روابط ما با ترکیه به شکل کلی و نیز در حوزه روابط نظامی به صورت خاص تر خواهد بود.
وی تصریح کرد: در چنین حالتی (با خرید سامانه از روسیه) ترکیه به جنگنده های اف ۳۵ و موشک های پاتریوت آمریکایی دست نخواهد یافت.
اردوغان چهارشنبه شب در پاسخ به پیش شرط آمریکا برای فروش جنگنده های پیشرفته اف – ۳۵ به ترکیه در ازای لغو خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ از روسیه، گفت: آنکارا معامله خرید این سامانه دفاعی با مسکو را لغو نمی کند و دو کشور در این باره با هم به توافق رسیده اند.
رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگوی ویژه با شبکه های «تی وی ۲۴» و «تی وی ۳۶۰» این کشور ادامه داد: آنکارا تولید مشترک با مسکو را آغاز می کند و ممکن است پس از خرید اس ۴۰۰ به موضوع خرید اس ۵۰۰ نیز وارد شویم.
وی درباره عقب نشینی آمریکا از سوریه نیز گفت: می توانند سلاح هایشان را با خودشان ببرند یا به ما بفروشند، اما حق اعطای این سلاح ها به تروریست ها را ندارند.
سخنان رئیس جمهوری ترکیه در حالی بیان می شود که هفته گذشته واشنگتن شرط فروش هواپیماهای نسل پنجم ‘اف ۳۵’ و سامانه ضد موشکی پاتریوت به آنکارا را انصراف این کشور از خرید سامانه موشکی دفاع هوایی اس ۴۰۰ اعلام کرده بود.
ژنرال «کرتیس اسکاپاروتی» (Curtis Scaparrotti) رئیس فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا (EUCOM) نیز روز سه‌شنبه با تکرار دوباره شرط مقام های آمریکایی برای فروش تسلیحات خود، اعلام کرد: در صورتی که ترکیه به اس-۴۰۰ مجهز شود، واشنگتن نباید جنگنده های اف-۳۵ به آنکارا بفروشد.
سامانه‌های پدافند موشکی دوربرد اس ۴۰۰ جزو پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود به شمار می آید که توانایی حمل و شلیک سه مدل موشک مختلف را دارد و می‌تواند اهداف متنوع شامل موشک‌های بالستیک قاره ‌پیما، موشک‌های کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد.
شبد**۹۲۴۱**۱۰۱۰

انتهای پیام /*


سیاسی


سامانه اس۴۰۰


ترکیه


آمریکا

نظرات بسته شده است.