از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88584

117 بازدید

محمد سعید سیف روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار داشت: طرح رصد اشتغال به سبب بررسی وضعیت اشتغال دانش آموختگان کشور و همچنین ارتباط رشته های تحصیلی آن ها با فعالیت های در حال انجام، صورت گرفت.وی افزود: هدف از بررسی این مهم تنها دستیابی به آمار اشتغال دانش […]

محمد سعید سیف روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار داشت: طرح رصد اشتغال به سبب بررسی وضعیت اشتغال دانش آموختگان کشور و همچنین ارتباط رشته های تحصیلی آن ها با فعالیت های در حال انجام، صورت گرفت.
وی افزود: هدف از بررسی این مهم تنها دستیابی به آمار اشتغال دانش آموختگان کشور نیست. هدف اساسی در این طرح، مشارکت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این بررسی است.
سیف با بیان این که این آمار از طریق سازمان بیمه و تامین اجتماعی نیز قابل دسترسی است، ادامه داد: دانشگاه ها باید حساسیت این مساله را درک کنند؛ پاسخ ها و پیشنهادات مطرح شده از دانشجویان و دانش آموختگان را بشنوند و در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های خود از آن استفاده کنند.
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در نتیجه این طرح هر یک از دانشگاه های کشور با دانش آموختگان خود به شکل نظام مند و منسجم در ارتباط است.
وی گفت: در نتیجه این ارتباط دانشگاه در تصحیح برنامه های آموزشی، توسعه واحدهای درسی و همچنین پذیرش دانشجو می تواند از نظرات دانش آموختگان بهره مند شود.
به گفته سیف، طرح رصد اشتغال دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر سال توسط دانشگاه ها انجام می شود و در حال حاضر ۸۰ دانشگاه در این طرح مشارکت می کنند.
وی تاکید کرد: نتایج این رصد، اطلاعات بازار کار رشته های متعدد تحصیلی را نیز در اختیار دانشگاه ها قرار می دهد و در نتیجه این امر علت نبود بازار کار برای برخی از رشته های آموزشی مشخص می شود. دانشگاه ها نیز این نتایج را در برنامه ریزی های خود لحاظ می کنند.
سیف همچنین در خصوص ۴۰ درصد دانش آموخته بیکار تصریح کرد: بیکاری بعضی از دانش آموختگان به سبب ادامه تحصیل است و به طور حتم به معنای نیافتن شغل نیست. در واقع این گروه از دانش آموختگان نیز ممکن است پس از کسب مدارج بالاتر مشغول به کار شوند.
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد ارتباط مشاغل دانش آموختگان با رشته های تحصیلی و مدارک آن ها نیز اظهار داشت: این امر هنوز به طور دقیق مورد بررسی قرار نگرفته است؛ اما دانشگاه ها باید این مساله را نیز در پیگیری های خود مورد توجه قرار دهند.
**۹۴۸۴**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


محمد سعید سیف


طرح رصد اشتغال دانش آموختگان


اشتغال ۶۰درصدی

نظرات بسته شده است.