از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88123

79 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ، سید عبدالامیر نبوی امروز چهارشنبه در همایش از مدارس نوین تا دانشگاه در ایران درباره بازخوانی مدرسه علوم سیاسی اظهار کرد: تأسیس این مدرسه به دوره ناصری بازمی گردد که معتمدالدوله معمار مشهور وقت ایده اولیه آن را مطرح کرده بود.وی افزود: معتمدالدوله با اخذ مقرری از ناصرالدین […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ، سید عبدالامیر نبوی امروز چهارشنبه در همایش از مدارس نوین تا دانشگاه در ایران درباره بازخوانی مدرسه علوم سیاسی اظهار کرد: تأسیس این مدرسه به دوره ناصری بازمی گردد که معتمدالدوله معمار مشهور وقت ایده اولیه آن را مطرح کرده بود.
وی افزود: معتمدالدوله با اخذ مقرری از ناصرالدین شاه و اخذ تأییدیه برای ساخت مدرسه علوم سیاسی ، نگارش کتاب های درسی را آغاز می کند تا مواد دروس این مدرسه را تأمین شود، از این رو وی نویسنده اولین کتاب حقوق بین الملل به زبان فارسی است.
این عضو هیأت علمی با اشاره به اینکه تأسیس عملی مدرسه علوم سیاسی به دوره مظفری بازمی گردد، یادآورشد: این مدرسه از ابتدا کارخود را با برگزاری آزمون از میان دانش آموزان ۱۵ تا ۲۲ ساله آغاز کرد.
نبوی افزود: مدرسه علوم سیاسی از بالاترین استانداردهای زمان در جذب دانش آموز و معلم بهره مند بود.
وی درباره هدف تأسیس مدرسه علوم سیاسی گفت: تربیت فرهنگی اشخاص نه تربیت یک دیپلمات از مهم ترین اهداف این مدرسه بود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: حفظ زبان فارسی، تقویت هویت صنفی- تشکیلاتی، شکل گیری اصول و قوانین و افزایش سطح آگاهی اندیشه از دیگر اهداف تأسیس مدرسه علوم سیاسی بود.
نبوی با اشاره به اینکه این مدرسه یکی از سه موسسه آموزشی مدرن پیش از مشروطه بود، خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان مدرسه علوم سیاسی در پایان دوران تحصیلات خود دیپلم علوم سیاسی دریافت می کردند.
به گفته وی، پس از مدت زمانی ایده تأسیس مدرسه حقوق در کشور نیز محقق می شود، مدرسه حقوق و علوم سیاسی زیر مجموعه وزارتخانه های متفاوتی قرار گرفتند.
عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به تأسیس مدرسه عالیه تجارت اشاره کرد و گفت: پس از مدت زمانی از آغاز فعالیت این مدرسه، مدرسه های علوم سیاسی ، حقوق و عالیه تجارت با یکدیگر ادغام می شوند.

**۹۴۹۱**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی


مدرسه حقوق


مدرسه علوم سیاسی

نظرات بسته شده است.