از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88068

133 بازدید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خطرنگار، محمدرضا دهخدا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تامین تمامی هزینه های مالی فدراسیون ورزش های دانشگاهی برعهده وزارت علوم است در حالی که بخش های گوناگون آموزش عالی باید در کنار این وزارتخانه در اعزام تیم‌ ها و پرداخت هزینه‌ ها، مشارکت داشته باشند.وی در اشاره به عملکرد […]

به گزارش خبرنگار دانشگاه خطرنگار، محمدرضا دهخدا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تامین تمامی هزینه های مالی فدراسیون ورزش های دانشگاهی برعهده وزارت علوم است در حالی که بخش های گوناگون آموزش عالی باید در کنار این وزارتخانه در اعزام تیم‌ ها و پرداخت هزینه‌ ها، مشارکت داشته باشند.
وی در اشاره به عملکرد یک ساله فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی اظهار داشت: خودباوری هیات های فدراسیون یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته بود چرا که هیات های فدراسیون به دلیل جوان بودن فعالیت های مشخصی نداشته و زمینه فعالیت های اندکی برای آنها فراهم بود اما اکنون بیش از ۲۰ هیات در حوزه های گوناگون آموزشی، استانی، رسانه ای، مجازی و توسعه ای آغاز کرده و به فعالیت می پردازند.
دهخدا در بیان نمونه فعالیت های استانی هیات ها افزود: برای نمونه استان خراسان شمالی المپیادی با شرکت بیش از ۲ هزار نفر در حدود ۱۴ رشته برای بانوان و مردان به نام المپیک زمستان و همراه با اسپانسر برگزار کرد.
رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی در ادامه به برخی اعزام ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با توجه به سیاست های فیزو (فدراسیون بین المللی ورزش‌های دانشگاهی) برخی اعزام ها به هیات و دانشگاه ها واگذار شد و همچنین تیم های ملی دانشجویان را به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام کردیم. این در حالی است که اعزام ها به یونیورسیاد که هر ۲ سال یکبار زمستانی و تابستانی آن برگزار می شود.

** یونیورسیاد دانشجویی؛ مهمترین رویداد ورزش دانشجویی
دهخدا در ادامه از برخی برنامه ریزی ها برای مسابقات یونیورسیاد دانشجویی ۲۰۱۹ سخن گفت و افزود: برای یونیورسیاد تعاملاتی با فدراسیون ها داشته ایم چرا که فدراسیون مربوط به هر رشته ای، تصمیم گیرنده است.
وی افزود: ورزشکاران بیش از ۵۰ رشته ورزشی در یونیورسیاد شرکت می کنند از این رو باید با فدراسیون ها هماهنگ باشیم.
رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی اظهار داشت: تمامی هزینه های فدراسیون برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است اما این وزارتخانه توانایی محدودی داشته و از سویی فدراسیون، ملی به شمار می رود و باید تمامی بخش ها در تامین مالی آن مشارکت کنند.
وی افزود: هزینه های اعزام سال آینده به یونیورسیاد سرسام آور است. از طرفی تیم ها نیازمند اردو و تجهیزات فنی و عمومی هستند که پرداخت تمامی هزینه ها از عهده وزارت علوم خارج است.
دهخدا به افزایش اعزام ها اشاره و تاکید کرد: سایر بخش ها نیز باید در تامین هزینه های مالی مشارکت داشته باشند چرا که هزینه ‌ها نسبت به دو دوره گذشته که در کشورهای آسیایی برگزار می‌شد، ۷ برابر شده است.

** تشکیل شورای عالی ورزش های دانشگاهی
رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی در ادامه از تشکیل شورای عالی ورزش های دانشگاهی خبر داد و گفت: این شورا متشکل از وزیر علوم، وزیر بهداشت، رؤسای دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی است و تصمیمات آن وارد اسناد بالادستی می شود. از محاسن این شورا عدم برگزاری المپیادهای موازی در دانشگاه ها است.
وی در پایان تاکید کرد: بخش زیادی از فعالیت های فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در سال آینده به یونیورسیاد دانشجویی که تابستان سال آینده در شهر ناپل ایتالیا برگزار می شود، اختصاص می یابد.

**۹۲۸۳**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


فدراسیون ورزش های دانشگاهی


یونیورسیاد


محمدرضا دهخدا

نظرات بسته شده است.