از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87727

122 بازدید

حسین سیمایی صراف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار کرد: این مسئولان بر این باور هستند که اگر دانشگاهی در شهرشان منحل، ادغام یا به دانشگاه بزرگتر ملحق شود، ممکن است عملکرد آنها را در منطقه ضعیف نشان دهد.سیمایی افزود: ارزیابی ها و تحلیل های فوق باعث می […]

حسین سیمایی صراف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار کرد: این مسئولان بر این باور هستند که اگر دانشگاهی در شهرشان منحل، ادغام یا به دانشگاه بزرگتر ملحق شود، ممکن است عملکرد آنها را در منطقه ضعیف نشان دهد.
سیمایی افزود: ارزیابی ها و تحلیل های فوق باعث می شود که افراد ذینفع سیاسی در کشور مقاومت کرده و به آمایش تن ندهند.
وی از دیگر چالش های پیش روی ادغام دانشگاه ها در راستای طرح آمایش آموزش عالی را مقاومت و جلوگیری از ادغام موسسه ها و دانشگاه ها از طرف ذینفعان دانشگاه های غیر دولتی عنوان کرد و گفت: به رغم تمامی موانع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عزم جدی برای آمایش و ادغام مراکز علمی و دانشگاهی دارد.
معاون حقوقی وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه یکی از نتایج آمایش آموزش عالی، کوچک سازی است، ادامه داد: کوچک سازی منجر به چابک شدن و ارتقا کیفیت دانشگاه ها و همچنین باعث اعتبار مدرک ایران در خارج و داخل کشور می شود.
سیمایی پیشتر نیز به خطرنگار، گفته بود که موسسه ها و دانشگاه های غیرانتفاعی بزرگتر، ادغام با موسسه ها و دانشگاه های غیرانتفاعی کوچکتر را به دلیل مسائل مالی نمی پذیرند.
یادآور می شود که تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هم اکنون به ۲ هزار و ۵۶۳ رسیده است که به دلیل کاهش تعداد دانشجو این رقم، روند کاهشی دارد.
براساس اعلام مسئولان وزارت علوم با ادغام واحدهای کوچکتر ذیل مجموعه های بزرگتر دانشگاهی، تعداد دانشگاه های دولتی به ۶۰ تا ۷۰ دانشگاه خواهد رسید.
**۹۴۶۵** ۱۲۰۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


آمایش آموزش عالی


ادغام موسسه های آموزشی غیر دولتی


حسین سیمایی

نظرات بسته شده است.