از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87486

82 بازدید

حجت‌الاسلام ناصر قوامی از نمایندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جناحی شدن تریبون‌های نماز جمعه گفت: موضع‌گیری‌های نامناسب ائمه جمعه موجب شده است نماز جمعه‌ها نسبت به اوایل انقلاب خیلی با استقبال مردم مواجه نشود. او با ذکر خاطره‌ای از نماز جمعه‌های قزوین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی افزود: من یادم هست […]

حجت‌الاسلام ناصر قوامی از نمایندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جناحی شدن تریبون‌های نماز جمعه گفت: موضع‌گیری‌های نامناسب ائمه جمعه موجب شده است نماز جمعه‌ها نسبت به اوایل انقلاب خیلی با استقبال مردم مواجه نشود.

او با ذکر خاطره‌ای از نماز جمعه‌های قزوین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی افزود: من یادم هست در اوایل انقلاب وقتی در قزوین نماز جمعه برگزار می‌شد جمعیت به‌قدری زیاد بود که خیابان‌های اطراف مسجدالنبی هم پر می‌شدند. به‌جز محوطه و حیاط، مسجدالنبی راهروی بسیار پهن و طولانی داشت که آنجا هم از جمعیت پر می‌شد. بعد از راهرو، مردم روی پله‌ها می‌نشستند و باقی جمعیت که زیاد هم بودند در خیابان نماز می‌خواندند. من خودم چند بار در خیابان به امام ‌جمعه اقتدا کردم.

قوامی با بیان اینکه «امروز جمعیت قزوین نسبت به اوایل انقلاب بیشتر شده، اما جمعیت شرکت کننده در نماز جمعه بسیار کم شده است»‌ افزود: اینها نشانه عدم رضایت مردم است. موضع‌گیری‌های جناحی و نادرست ائمه ‌جمعه باعث شده است نماز جمعه‌ها خلوت شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: ائمه‌جمعه نباید وابسته به حزب، گروه و دسته باشند. آنها باید به همه مردم با یک دید نگاه کنند و تریبون نماز جمعه را تریبون جناح خود نکنند. اگر این اتفاق بیفتد قطعاً نماز جمعه‌ها رونق بیشتری پیدا می‌کنند.

قوامی در ادامه به اظهارات اخیر امام‌جمعه موقت تهران که استفاده از تلگرام را بر اساس آیات قرآن حرام اعلام کرده بود واکنش نشان داد و گفت: متأسفانه برخی ائمه‌جمعه برای اظهارات خود استدلال ندارند. تطبیق مصادیق با قرآن و آیه‌ها کار بسیار مشکل و دشواری است. بنابراین سخنان این امام‌جمعه اهداف سیاسی دارد.

او همچنین در ارزیابی‌اش از اظهارات امام‌جمعه مشهد که رهبری را همه‌کاره ملت دانسته‌اند، گفت: اینکه این سخنان چه تأثیری بر استقبال از نماز جمعه‌ها دارد یک بحث است و اینکه چقدر حرف ایشان درست است حرف دیگری.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

انتهای پیام /*


سیاسی


نماینده مجلس


تریبون نماز جمعه


ناصر قوامی

نظرات بسته شده است.