از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87024

120 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، مجتبی صدیقی روز شنبه در نهمین جلسه عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: سال آینده امکانات ملی و ورزشی کشور محدود است و باید تلاش کرد کاروانی با بازدهی بالا به این رقابت ها اعزام تا در هزینه ها […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، مجتبی صدیقی روز شنبه در نهمین جلسه عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: سال آینده امکانات ملی و ورزشی کشور محدود است و باید تلاش کرد کاروانی با بازدهی بالا به این رقابت ها اعزام تا در هزینه ها صرفه جویی کرده و نیروهای با کیفیتی به یونیورسیاد اعزام تا افتخارات کسب کنیم.
وی افزود: اکنون با محدودیت اعتبارات روبه رو هستیم و به طور طبیعی است پشتیبانی ها باید هماهنگ تر باشد. در این زمینه بار اصلی به دوش وزارتخانه است.
رئیس سازمان امور دانشجویان، در باره نرخ ارز نیز گفت: ارز دولتی برای یونیورسیاد نداریم و نرخ ارز برای اعزام ها بر اساس نرخ نیما یا نرخ شناور آزاد بانک مرکزی محاسبه می شود. بانک مرکزی سیاست های اعزام تیم های وزارت ورزش و فدراسیون های دیگر را دنبال می کند.
صدیقی گفت: برای مسابقات یونیورسیاد دانشجویی ۲۰۱۹ که تابستان سال آینده در ایتالیا برگزار می شود، در حال آماده شدن و به دنبال تکرار افتخارات دو دوره گذشته هستیم.
وی عنوان کرد: عمده تامین هزینه ها بر عهده وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان است اما از کمک های سایر نهادها و دستگاه ها استفاده کرده ایم. بزرگ ترین پشتوانه ما، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های دانشگاهی است که به طرق مختلف همکاری می کنند. ممکن است کمک ها نقدی و به شکل مستقیم نباشد اما پشتبانی های مورد نیاز یک تیم را مسئولان فدراسیون انجام می دهند.
به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، متناسب با اولویت بندی با هیات رئیسه فدراسیون، سه اولویت در نظرگرفته شده است که به میزان اعتبارات مصوب مجلس در حوزه تربیت بدنی وزارتخانه که در مجلس در حال بررسی است، بستگی دارد.
صدیقی با بیان اینکه ۱۱ تیم دختر و پسر به یونیورسیاد اعزام می شوند، گفت: در این دوره به دنبال اعزام ۱۱ تیم دختر و پسر در قالب کاروانی ۸۰ نفره هستیم. اما در صورت تحقق برخی اولویت ها امکان افزایش نفرات نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه متناسب با نرخ ارز، هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود، افزود: اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال آینده، متناسب با اعتبارات تصویب شده در بودجه و تلاش همکاران در جمع بندی های مشارکتی، جزئیات اعزام مشخص می شود. آماده سازی ها عمدتا انجام شده و در نیمه های اول سال آینده نیز به انتها خواهد رسید و تعیین کننده نهایی میزان پشتیبانی ها است. امیدواریم کاهش تعداد اعزامی ها نداشته باشیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان افزود: میزان کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هنوز مشخص نیست و رایزنی ها در این زمینه ادامه دارد.
**۹۲۸۳**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


تیم های ورزشی


دانشجویی


محمدودیت اعتبار

نظرات بسته شده است.