از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 86814

118 بازدید

حجت الاسلام محمد حسین مختاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار کرد: دولت تا ۵۰ درصد بودجه دانشگاه را کاهش داده است، اما با توجه به اهمیت دانشگاه مذاهب اسلامی، برای حل این مشکلات در تلاش برای مذاکره با مسئولان هستیم. وی افزود: دانشگاه در آمد سازی خارجی ندارد […]

حجت الاسلام محمد حسین مختاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار کرد: دولت تا ۵۰ درصد بودجه دانشگاه را کاهش داده است، اما با توجه به اهمیت دانشگاه مذاهب اسلامی، برای حل این مشکلات در تلاش برای مذاکره با مسئولان هستیم.
وی افزود: دانشگاه در آمد سازی خارجی ندارد و هیات امنا نیز اجازه انجام کار اقتصادی را به دانشگاه نمی دهد.
رئیس دانشگاه مذاهب در مورد تعداد دانشجویان خارجی که در سال جدید جذب شده اند، گفت: حدود ۲۰ دانشجو از کشورهای روسیه، ایتالیا و کشورهای حوزه خلیج فارس جذب شده اند. حدود ۴۰ دانشجو نیز از عراق آمادگی تحصیل در دانشگاه را دارند که هنوز پذیرش نشده اند.
مختاری ادامه داد: دانشگاه مذاهب به تازگی شروع به پذیرش دانشجوی بین المللی کرده است و بسیاری از آنها در نوبت پذیرش هستند. مراحل اخذ ویزا با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کشورهای خارجی باید صورت بگیرد و بخش بین المللی دانشگاه با جذب دانشجو تقویت شود.

** دانشگاه نیاز به هیات علمی بیشتری دارد
مختاری در خصوص نیاز به اعضای هیات علمی دانشگاه، عنوان کرد: دانشگاه به اعضای هیات علمی زیادی نیاز دارد و به صورت ۱۰ نفره اعضا را جذب می کند.
وی افزود: دانشگاه پیشتر ۹ عضو هیات علمی داشته است و اکنون این تعداد به ۲۴ تن رسیده است.
مختاری تصریح کرد: بعضی از اساتید در مرتبه دانشیاری از دیگر دانشگاه ها به دانشگاه مذاهب منتقل می شوند و دانشگاه نیز دو نفر را برای جذب تایید کرده است.
رئیس دانشگاه مذاهب با بیان اینکه دانشگاه در فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، نیاز خود را اعلام می کند، گفت: در این فراخوان از طرف دانشگاه مذاهب برای ۱۰ عضو هیات علمی اعلام نیاز شده است. هر ساله تعداد پذیرش متغیر و نیاز متفاوت است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در رشته های جدید مثل روابط بین الملل، هنر، اقتصاد اسلامی و فلسفه نیاز به تعریف هیات علمی است که یک یا دو نفر در هر رشته معین شده، اما این تعداد افزایش پیدا می کند.
مختاری اظهار کرد: اساتید مدعو (دعوت شده) از دانشگاه تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و قضات برجسته با پرداخت حقوق به دانشگاه می آیند.
**۹۴۶۵**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


فرصت های مطالعاتی


دانشگاه مذاهب


جذب هیات علمی مذاهب اسلامی

نظرات بسته شده است.