از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 86165

63 بازدید

گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی خطرنگار، بر پایه جدول های آماری گمرک ایران، سهم ارزش صادرات فولاد کشور از ارزش کل صادرات در ۱۰ ماه امسال، ۹٫۱ درصد بود.آمارهای اعلام شده، گویای آن است که ارزش صادرات غیر نفتی بدون احتساب میعانات گازی در ۱۰ ماه امسال بیش از ۳۳٫۳ میلیارد دلار بود.پیش از این، […]

گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی خطرنگار، بر پایه جدول های آماری گمرک ایران، سهم ارزش صادرات فولاد کشور از ارزش کل صادرات در ۱۰ ماه امسال، ۹٫۱ درصد بود.
آمارهای اعلام شده، گویای آن است که ارزش صادرات غیر نفتی بدون احتساب میعانات گازی در ۱۰ ماه امسال بیش از ۳۳٫۳ میلیارد دلار بود.
پیش از این، میزان صادرات فولاد سازان بزرگ کشور در ۱۰ ماه امسال افزون بر چهار میلیون و ۷۱۵ هزار تن اعلام شده بود.
براساس جدول های آماری مورد بررسی شرکت های بزرگ فولاد ساز، مجموع صادرات ۱۰ ماهه ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۱۹ درصدی دارد.
همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی کشورمان در مدت یاد شده به رقم ۳۸۳ دلار رسید که در مقایسه با رقم ۳۵۸ دلار در ۱۰ ماه ۹۶ رشد هفت درصدی را نشان می دهد.
علاوه براین، متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی در دوره این گزارش به یک هزار و ۳۷۲ دلار بالغ شد و در مقایسه با ۱۰ ماهه ۹۶ که هرتن کالای وارداتی یک هزار و ۳۹۷ دلار بود، افت ۱٫۸ درصدی را ثبت کرد.
امسال انتظار می رود مجموع تولید فولاد خام (میانی) به رقم ۲۴ تا ۲۵ میلیون تن برسد و از این رقم بیش از ۵۰ درصد در داخل کشور به مصرف می رسد.
به گزارش خطرنگار، در ۹ ماه امسال ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد داشت.
سال گذشته مجموع صادرات زنجیره فولاد کشور ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار تن بود که رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۹۵ را به دنبال داشت.
آمارها نشان می دهد، اکنون ایران به عنوان دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و ظرفیت این بخش به رقم ۳۵ میلیون تن رسیده و تا دستیابی به سطح پیش بینی افق چشم انداز ۱۴۰۴ ( ظرفیت ۵۵ میلیون تنی) بالغ بر ۲۰ میلیون تن اختلاف وجود دارد.
اقتصام**۱۵۵۹**۹۱۸۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


فولاد


صادرات


۱۰ ماهه ۹۷

نظرات بسته شده است.