از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85961

141 بازدید

به گزارش خطرنگار، «ترزا می» که در مجلس عوام این کشور سخنرانی می‌کرد، افزود که از نگرانی نمایندگان درباره پایان مهلت قانونی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و پیامدهای منفی برگزیت بی توافق مطلع است. وی عنوان کرد که برای دومین بار پیش‌نویس توافقنامه برگزیت را در تاریخ ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) به رأی […]

به گزارش خطرنگار، «ترزا می» که در مجلس عوام این کشور سخنرانی می‌کرد، افزود که از نگرانی نمایندگان درباره پایان مهلت قانونی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و پیامدهای منفی برگزیت بی توافق مطلع است.
وی عنوان کرد که برای دومین بار پیش‌نویس توافقنامه برگزیت را در تاریخ ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) به رأی خواهد گذاشت و اگر این توافق رأی نیاورد، یک روز بعد یعنی ۱۳ مارس لایحه برگزیت بی توافق را به رأی خواهد گذاشت. «می» افزود که درنهایت اگر هیچ‌کدام از دو لایحه رأی نیاورد ۱۴ مارس لایحه تمدید برگزیت را برای مدت محدودی به رأی می‌گذارد.
نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به انتخابات پارلمانی اروپا تصریح کرد که تأخیر احتمالی برگزیت، از ماه ژوئن آینده (خرداد) تجاوز نخواهد کرد.
او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که جرمی کوربین رهبر اصلی‌ترین حزب مخالف دولت دیروز در اظهارنظری جنجالی از برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت حمایت کرد. او در جلسه‌ای با حضور نمایندگان حزب کارگر بیان کرد که نخست‌وزیر به‌صورت بی مسئولانه‌ای وقت‌کشی می‌کند تا نمایندگان را به انتخاب بین دو گزینه برگزیت بی توافق یا توافقنامه سرهم‌بندی شده خود وادار کند.
رهبر حزب کارگر با اشاره به ملاقاتی که هفته گذشته با رهبران اتحادیه اروپا درباره طرح پیشنهادی حزب کارگر برای خروج نرم از اتحادیه اروپا داشت، ابراز اطمینان کرد که توافقنامه موردنظر حزب کارگر در پارلمان رأی آورده و طرفداران و مخالفان برگزیت را با یکدیگر متحد خواهد کرد. کوربین بابیان این مطلب اظهار کرد که حزب کارگر با ارائه لایحه‌ای در حمایت از برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت، از خروج فاجعه‌بار و مخربی که محافظه‌کاران به این کشور تحمیل کرده‌اند جلوگیری خواهد کرد.
نخست‌وزیر انگلیس امروز تصمیم حزب کارگر را خیانت به رأی مردم این کشور در سال ۲۰۱۶ خواند که در جریان آن نزدیک به ۵۲ درصد به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند.
وی افزود رأی‌دهندگانی که در انتخابات پارلمانی گذشته به حزب کارگر رأی دادند تا از برگزیت حمایت کند، از تصمیم جدید این حزب شگفت‌زده خواهند شد. نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد که برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت اعتبار دمکراسی این کشور را زیر سؤال می‌برد.
«ترزا می» بار دیگر دولت را به اجرای برگزیت و رأی مردم به خروج از اتحادیه اروپا متعهد دانست و از نمایندگان مجلس خواست تا به توافق‌نامه مدنظر دولت رأی بدهند.
دونالد توسک رئیس شورای اروپا هم دیروز با اشاره به اختلافات میان دو طرف، پیشنهاد کرده بود که انگلیس مهلت قانونی برگزیت را دست‌کم دو ماه به تأخیر انداخته تا مذاکرات به نتیجه برسد.
مذاکرات برگزیت پس از رأی مخالف نمایندگان مجلس انگلیس به‌پیش نویس توافقنامه خروج این کشور از اتحادیه اروپا دوباره آغازشده و نخست‌وزیر این کشور قرار است ظرف روزهای آینده به‌منظور بررسی پیشرفت کار و تسریع دست‌یابی به توافقنامه اصلاح‌شده، با رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل ملاقات کند.
اروپام ** هـ ن **۱۹۰۸

انتهای پیام /*


سیاسی


انگلیس


ترزا می


برگزیت

نظرات بسته شده است.