از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85885

106 بازدید

شهره سلطانی بازیگر سریال «لحظه گرگ و میش» درباره چگونگی همکاری‌اش با همایون اسعدیان و پذیرفتن نقش فرخنده در این سریال، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: با توجه به اینکه نام همایون اسعدیان به عنوان کارگردان در این پروژه به میان آمد، بدون لحظه‌ای درنگ و تامل نقش را پذیرفتم. مخصوصا بعد از اینکه دستیار مجموعه […]

شهره سلطانی بازیگر سریال «لحظه گرگ و میش» درباره چگونگی همکاری‌اش با همایون اسعدیان و پذیرفتن نقش فرخنده در این سریال، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: با توجه به اینکه نام همایون اسعدیان به عنوان کارگردان در این پروژه به میان آمد، بدون لحظه‌ای درنگ و تامل نقش را پذیرفتم. مخصوصا بعد از اینکه دستیار مجموعه با من تماس گرفتند و سپس با صحبت‌هایی که آقای اسعدیان با من داشت که البته این کار به دلیل شعور و احترامشان بود و من را بیشتر برای این همکاری ترغیب کرد. از فیلمنامه چند قسمت را بیشتر نخواندم، اما در همان چند قسمت هم با وجود اینکه متوجه شدم که شخصیت‌های اصلی قصه، افراد دیگری هستند و داستان، داستان دختر خانواده است؛ فکر کردم که حتما نقش عمه فرخنده با درایتی که کارگردان دارد، می‌تواند جای درست و مناسبی در این سریال قرار گیرد. بنابراین با اطمینان به درایت، مدیریت و کاربلدی آقای اسعدیان مطمئن بودم این نقش در این سریال هرز نمی‌رود و خراب نمی‌شود. فکر می‌کنم همینطور هم شده باشد.

** نقش فرخنده کم، اما شیرین و دوست‌داشتنی است

وی در ادامه افزود: شاید نقش فرخنده کم باشد اما شیرین و دوست‌داشتنی است و به خاطر اختلاف سنی کمتری که با بچه‌ها دارد، به نوعی با آن‌ها دوست است و حرف‌هایی هم که می‌زند حرف‌های درست و هوشمندانه‌ای است. ممکن است در بیان و رفتار به اندازه‌ای غلو شده رفتار کند که آن هم به خاطر این است که نسل قبل‌تر از بچه‌ها (فرزندان برادرش) است و معاشرین و نوع زندگی‌اش تفاوت دارد. اما یک انسان زخم‌خورده‌ای است که از روی تجربه با فرزندان برادرش حرف می‌زند که آن را با ادبیات و جنس خودش مطرح می‌کند. یک عمه‌ای که مردم دوستش دارند و فکر می‌کنم به آن‌چیزی که مد نظر آقای اسعدیان و خود من بوده توانسته تا اندازه‌ای نزدیک باشد.»

**چرایی استقبال از آثاری که بازگشت به گذشته دارند

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که چرا مجموعه‌هایی که قصه بازگشت به عقب دارند، دچار استقبال می‌شوند و کارگردانان هم به ساخت چنین مضامینی روی می‌آورند؟ بیان کرد: همه ما یک گذشته‌ای داریم و گذشته‌ها هم همیشه بد نیستند. مخصوصا که دهه شصت تاریخ معاصر ما بوده است. کارگردان‌هایی در سن و سال آقای همایون اسعدیان هم این ایام و دوران را گذرانده‌اند و همینطور بعضی از بازیگران این مجموعه مانند من، که در دهه شصت بوده‌ایم و روزهایی را تجربه کرده‌ایم که می‌توانند خاطره‌ساز باشند البته به تلخ و شیرینش کاری ندارم. بنابراین مرور این تاریخ معاصر می‌تواند جذاب باشد. به هر حال این هم بخشی از زندگی ما است.چرا که نه. چه ایرادی دارد که دهه پنجاه، چهل یا هر دهه‌ای را یک کارگردان بسازد. مخصوصا اینکه داستان مناسبی هم برایش داشته باشد.

**تفاوت گفتاری و رفتاری دهه شصت با جامعه امروز

بازیگر نام‌آشنای تلویزیون، سینما و تئاتر درباره تفاوت‎های گفتاری و رفتاری که در دهه شصت و هفتاد با افراد امروزی جامعه داشته و راهکارهایی که برای رسیدن به آن‌ها بهره برده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه داستان در دهه شصت، هفتاد و حتی هشتاد روایت می‌شود، فکر می‌کنم گفتار و رفتار مردم آن زمان با این دوره مخصوصا حرف‎ها و گفته‌هایی که مصطلح بوده، کاملا تفاوت دارد و تا اینجایی که مشاهده کرده‌ام، خیلی شاهد بی‌دقتی نبوده‌ام. عمه فرخنده با وجود اینکه یک عمه جوانی است و فاصله سنی‎اش نسبتا با بچه‌های برادرش کم است، اما به هر حال اصطلاح‌های قدیمی‌ها، مادرها و مادربزرگ‌های آن زمان را رعایت می‌کند. فکر می‌کنم بقیه شخصیت‌ها هم تا آنجایی که توانسته‌اند و از آنان خواسته شده، کنترل شده صحبت می‌کنند. اما به هر حال دقت بسیاری لازم است. سعی کردم شخصیت عمه فرخنده را خیلی با ملاحظه و با نکته‌بینی پیش ببرم.

**ارتباط «لحظه گرگ و میش» با مردم

سلطانی با اعلام اینکه «فکر می‌کنم «لحظه گرگ و میش» توانسته با زندگی مردم امروزی ارتباط برقرار کند»، درباره بازخوردهای این مجموعه عنوان کرد: با توجه به کامنت‌هایی که مخاطبان ارسال کرده‌اند و مردمی که روزانه در کوچه و اطرافم می‌بینم، حتی در سفری که چند روز گذشته به شهر ساری داشته‌ام همه گفتند که با این سریال ارتباط گرفته‌اند، خصوصا قدیمی‌تر‌ها و کسانی که در دهه شصت زندگی کرده‌اند و آن ایام را تجربه کرده‌اند. شاید برخی از نسل‌های ۷۰ یا ۸۰ و یک‌سری از مردم به دلیل اینکه تلویزیون تا مدتی قبل برنامه‌های مناسب و برنامه‌هایی که مردم را جذب کند کمتر داشت، باعث می‌شد مخاطبان از تلویزیون خیلی لذت نبرند. شاید خود من هم همینطور بودم اما در حال حاضر به دلیل پخش مسابقه‌ها و سریال‌های جذاب، آن دوره‌ای که دچار کمبود بود، شاید، شاید در حال جبرانش باشد و فکر می‌کنم الان نسبت به چند سال گذشته بهتر شده است. بازخوردهای خوبی هم دریافت کرده‌ام. اما خیلی‌ها هم نقد می‌کنند که ممکن است نظرشان را جلب نکرده باشد که این هم کاملا سلیقه‌ای است. مهم این است که ماحصل کار توانسته ارتباط بگیرد.

** تا چه اندازه می‌خواهید به مرگ و میر، داستان شهدا و جنگ بپردازید؟

«در اوایل پخش مجموعه، همه می‌گفتند تا چه اندازه می‌خواهید به مرگ و میر، داستان شهدا و جنگ بپردازید. اما اندکی صبر باعث شد مردم متوجه شوند که این قصه اصلا مسأله‌اش جنگ نیست بلکه یک قصه عاشقانه را روایت می‌کند. حال بخشی از دهه شصت، جنگ بوده است. یعنی اگر واقع‌بین و صبور باشیم باید صبر کنیم و یک اثر را تا انتها ببینیم بعد نظر دهیم. ضمن اینکه قطعا هر اثری نواقص و مشکلاتی دارد و همه کامل نیستند. سریال تلویزیونی را ندیده‌ام که یک اثر کامل و بی‌نظیر باشد. شاید به این اثر هم ایراداتی وارد شود اما مهم این است که یک اثرِ سلامت و خوب است. حداقل هجو نیست و وقت مردم با دیدن این سریال تلف نمی‌شود. نکات مثبت‌اش بیشتر از نکات منفی‌اش است. در مجموع از حضور در این سریال راضی هستم، حتی اگر حضورم اندک بوده، البته خوب بعضی از آن هم حذف شده، با این وجود همچنان راضی هستم.»

**افراطی نشان ندادن یک خانواده شهید

این بازیگر درباره نوع روایت داستان مجموعه «لحظه گرگ و میش» تصریح کرد: در این سریال زمان دهه شصت بررسی می‌شود خیلی‌ها می‌گفتند که جنگ و … است. اما وقتی پیش رفتیم دیدیم از دهه شصت وارد دهه هفتاد شدیم و جنگ دیگر به اتمام رسیده و بعد هم که دهه هشتاد را مرور می‌کنیم. آن نکته‌ای که برای من جالب است این بود که قصه و خود کارگردان بر این مصر نبودند که مادر شهید، خانواده شهید و بچه‌هایی که دست به گریبان با این قضیه هستند را صرفا محجبه نشان دهند. به خوبی نشان داده که این خانواده‌ها هم دچار مشکلات و در روابطشان دچار گمگشتگی می‌شوند و اشتباه می‌کنند و عاشق می‌شوند. یعنی صرفا نیامده که یکسری انسان را پاک و سالم و عاری از هر موردی نشان دهد و یک‌سری آدم هم مطلقا منفی به تصویر بکشد. می‌خواهد بگوید که انسان‌ها همه جا می‌توانند خوب و بد باشند و در تصمیمشان دچار تزلزل شوند. روی هم رفته این سریال خیلی افراد معمولی را مرور می‌کند و نشان می‌دهد این نکته‌ای‌ست که برای من خیلی دوست‌داشتنی است.

گفت‌و گو از هنگامه ملکی

*اداره کل اخبار چند رسانه ای*

انتهای پیام /*


فرهنگی


تلویزیون


شبکه سه


شهره سلطانی

نظرات بسته شده است.