از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85873

130 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار دانشگاه خطرنگار، ساماندهی مراکز آموزش عالی مبنای سند آمایش آموزش عالی است که سال ۹۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.به زبان ساده می توان گفت مراکز آموزش عالی کم کیفیت که نمی توانند خود را مطابق با استانداردهای آموزش عالی، رشد دهند با حمایت های دانشگاه های […]

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار دانشگاه خطرنگار، ساماندهی مراکز آموزش عالی مبنای سند آمایش آموزش عالی است که سال ۹۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.
به زبان ساده می توان گفت مراکز آموزش عالی کم کیفیت که نمی توانند خود را مطابق با استانداردهای آموزش عالی، رشد دهند با حمایت های دانشگاه های مادر هر استان، تجمیع می شوند.
البته بر اساس تاکیدات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این تجمیع به معنای تجزیه واحدهای آموزش عالی نیست و تنها ساماندهی مراکز آموزش عالی را دنبال می کند.
تعریف منصور غلامی از ساماندهی مراکز آموزش عالی، ایجاد شبکه های علمی با اتصال مراکز علمی متفرق در استان ها و کشور بدون انحلال، ادغام فیزیکی یا محو شدن واحدهای دانشگاهی خواهد بود.
در این زمینه مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خطرنگار، اعلام کرد برای ساماندهی مراکز آموزش عالی برنامه هایی تدوین شده است که به مراجع ذیربط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.
شریعتی نیاسر تاکید کرد که در این ساماندهی، کمیت یا همان حذف مراکز آموزش عالی هدف نیست. مراکز آموزش عالی که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند زیر چتر حمایتی دانشگاه های بزرگتر، رشد می کنند و اعتبار به دست می آورند.
معاون آموزشی وزیر علوم، افزود: در چارچوب این سیاست ها، تعداد مراکز آموزش عالی کاهش می یابد.
پیش از این نیز منصور غلامی در گفت و گو با خطرنگار، اعلام کرده بودند که تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هم اکنون به ۲ هزار و ۵۶۳ رسیده است که به دلیل کاهش تعداد دانشجو این رقم، روند کاهشی دارد.
وی در مورد کاهش مراکز آموزش عالی گفته بود که در این زمینه عدد مصوب در اختیار نداریم اما با ادغام واحدهای کوچکتر ذیل مجموعه های بزرگتر دانشگاهی، تعداد دانشگاه های دولتی به ۶۰ تا ۷۰ دانشگاه می رسد.
**۹۴۹۲** ۱۲۰۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


وزارت علوم


ساماندهی مراکز آموزش عالی


شبکه های علمی

نظرات بسته شده است.