از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85807

88 بازدید

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان در جریان بازدید از روند اجرایی برخی کارهای عمرانی و ساماندهی رودخانه های سیلزده غرب مازندران از جمله وضعیت ساخت پل ‘ ماشالک ‘ نوشهر افزود : عملیات اجرای هشت فقره شمع به پایان رسیده و پیمانکار در حال اجرای سرشمع است و می توان روند […]

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان در جریان بازدید از روند اجرایی برخی کارهای عمرانی و ساماندهی رودخانه های سیلزده غرب مازندران از جمله وضعیت ساخت پل ‘ ماشالک ‘ نوشهر افزود : عملیات اجرای هشت فقره شمع به پایان رسیده و پیمانکار در حال اجرای سرشمع است و می توان روند اجرا در این خصوص را مطلوب ارزیابی کرد.
وی توضیح داد : برای ممانعت از ترافیک و رفاه حال مسافران و گردشگران در ایام نوروز ، پل آب نما در کنار این پل به طور موقت احداث خواهد شد که روند اجرای آن آغاز شده و در دهه سوم اسفند در آستانه تعطیلات نوروزی به اتمام می رسد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اعلام این که در سفر به مناطق آسیب دیده از سیل غرب مازندران از روستاهای پلطان، مهاجرآباد، صادق آباد، ایثارده، خشکرود، توساکتی، تقی آباد در تنکابن و سردهنه های کشکول و رودخانه های سطح شهرستان بازدید کرد ، روند کار را مطلوب توصیف نمود.
رازجویان با اعلام این که استاندار بر سرکشی و نظارت بر روند اجرای عملیات عمرانی در مناطق سیلزده تاکید ویژه دارد، گفت : باید با سرعت بخشی به کار، با اتمام این پروژه؛ آب مورد نیاز کشاورزی سال ۹۸ منطقه را تامین کرد.
وی افزود: همچنین در حوزه راهداری نیز از پل همت آباد، ایثارده، سلیمان آباد، خشکرود و توکله بازدید شد که بجز پل توکله، اجرای مابقی پل ها به اتمام رسیده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری را در بازدید از مناطق سیلزده غرب مازندران مدیر کل مدیریت بحران استانداری ، مدیر کل آب منطقه ای ، مدیرکل بنیاد مسکن ، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای همراهی کردند.
بارش شدید باران به همراه سیل اواسط مهر ماه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی در غرب مازندران خسارت وارد کرد. تخریب دستکم ۱۲ دهنه پل و آسیب رساندن به بیشتر از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، دهها واحد تجاری و صنعتی و همچنین زمین های کشاورزی، زیرساخت های اولیه مانند راه و دیگر تاسیسات از جمله خسارات سیل بود.
دولت کمتر از دو هفته پس از وقوع سیل ۲ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت و کمک به سیلزدگان اعتبار اختصاص داد که ۲۳۰ میلیارد ریال آن اوایل ماه آبان به صورت بلاعوض به مردم و کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن پرداخت شد.
همچنین ۵۰۰ میلیارد ریال هم بر اساس مصوبه هیات دولت برای ترمیم و باز سازی زیر ساخت های شهری و ۴۰۰ میلیارد ریال برای زیر ساخت های روستایی تخصیص یافت که همان زمان به حساب استان واریز شد.
دولت ۸۶۰ میلیارد ریال هم در قالب تسهیلات با بهره چهار درصدی برای خسارت دیدگان روستائی و پنج درصدی برای شهرنشینان با باز پرداخت ۱۵ ساله تخصیص داد.
۱۶۵۴

انتهای پیام /*


اقتصاد


مرمت خرابی ها


سیل


مازندران

نظرات بسته شده است.