از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85740

130 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ناهید پوررستمی عصر دوشنبه در همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت در خصوص راهکارهای توسعه علوم انسانی به پیشبرد و گسترش تحقیقات مبتکرانه، ایجاد زیرساخت برای پژوهش های بزرگ مقیاس، تربیت پژوهشگران فعال در عرصه بین المللی، انتشار نتایج حاصل از پژوهش ها و ارزیابی پژوهش ها […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ناهید پوررستمی عصر دوشنبه در همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت در خصوص راهکارهای توسعه علوم انسانی به پیشبرد و گسترش تحقیقات مبتکرانه، ایجاد زیرساخت برای پژوهش های بزرگ مقیاس، تربیت پژوهشگران فعال در عرصه بین المللی، انتشار نتایج حاصل از پژوهش ها و ارزیابی پژوهش ها اشاره کرد.
وی همچنین در ادامه اظهارات خود از ژاپن به عنوان یک نمونه موفق در مورد خصوص تحول، توسعه و ارتقای علوم انسانی نام برد و از تجربه دانش یکپارچه در ژاپن سخن گفت .
پور رستمی با اشاره به تجربه دانش یک پارچه در کشور ژاپن اظهار کرد: دانش یکپارچه که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ در مجمع جهانی اقتصاد در داووس مطرح شد، به معنای فهم جامع واقعیت و یک پارچه سازی عناصر فهم است که بر خلق دانش جدید تأکید می‌کند.
وی در این برنامه که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، افزود: به عقیده برخی صاحب‌نظران نیز این مفهوم فرایندی است که در آن افراد پس از کسب و اشتراک دانش تخصصی به خلق دانش جدید می پردازند.
پوررستمی تصریح کرد: در این زمینه و همچنین تحقق توسعه علوم انسانی و اجتماعی ژاپن به شکلی موفق عمل کرده است. سهم هزینه های تحقیق و توسعه به طور کلی در این کشور بسیار بالا و نزدیک به ٨٠ درصد آن را شرکت‌های تجاری تأمین می کند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی عنوان کرد: در سال ١٩٩٢ به سبب پیری جمعیت و همچنین وقوع زلزله و سونامی، علوم انسانی در این کشور تحول یافت؛ چرا که این عوامل موجب تشکیل کارگروهی برای ارائه راهکارهای توسعه علوم انسانی شد. در سال ٢٠١٣ تا ۲۰۱۵ نیز در ساختار رشته های علوم انسانی یک بازنگری انجام شد که به سبب ایجاد فضایی برای حضور دانش یکپارچه بود.
وی افزود: درنتیجه این روند سه رویکرد ارتقای دانش بین رشته ای، جهانی شدن و تشکیل جامعه دانشگاهی بین المللی، مطالبه از علوم و مشارکت های اجتماعی مطرح شد.
**۹۴۸۴**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


همایش ملی ارتباط علوم انسانی تولید و صنعت


مطالعات جهان


دانشگاه تهران

نظرات بسته شده است.