از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84940

81 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، آیت الله محمد مومن عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری شامگاه پنجشنبه در پی عارضه مغزی و تنفسی دارفانی را وداع گفت. به همین مناسبت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پیام هایی ضمن اشاره به سوابق علمی […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، آیت الله محمد مومن عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری شامگاه پنجشنبه در پی عارضه مغزی و تنفسی دارفانی را وداع گفت.
به همین مناسبت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پیام هایی ضمن اشاره به سوابق علمی و مبارزاتی، آیت الله مومن، ضایعه فقدان او را تسلیت گفتند.

**اخلاق و سلوک آیت الله مومن او را ملجا طلاب و مردم کرد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای اعلام کرد: ارتحال مجاهد نستوه حضرت آیت الله محمد مومن قمی (رحمه الله علیه) نائب رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت موجب تاسف و تاثرشدید گردید.
در ادامه بیانیه می خوانیم: منش مردمی و اخلاق و سلوک زاهدانه این عالم متعهد ایشان را ملجا و پناه طلاب و مردم قم و نمونه‌ ی یک روحانی پارسا و انقلابی در برابر چشم همگان قرار داده بود.
در بیانیه جامع مدرسین تاکید شده است: این فقیه عالیقدر به طور عمیق به ارزش ها و معیار های اصولی و فقهی توجه داشت و با قاطعیت و دقت نظر در مقابل شبهات و انحرافات ایستادگی و روشنگری می کرد.
«آثار علمی و فقهی این عالم انقلابی و تدریس طولانی در حوزه علمیه تنها بخشی از خدمات ارزنده‌ این فقید سعید به مکتب اهل بیت علیهم السلام و نظام اسلامی است».
این بیانیه می افزاید: ایشان با حضور موثر در نهادهای برجسته ای از نظام اسلامی همچون شورای نگهبان ،شورای عالی حوزه و مجلس خبرگان رهبری متعهّدانه به انجام وظایف خطیر انقلابی پرداخت و تمام اندیشه وعمل خود را برای خدمت به انقلاب اسلامی به کار گرفت.

**آیت الله مومن از علمای سلیم النفس بود
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پیامی تصریح کرد: آن بزرگوار جزء علمای سلیم النفسی بود که در جریان انتخاب جانشین شایسته برای بنیان گذار راحل انقلاب اسلامی ره با همه خلوص و صفای نفس و با بهره گیری از خبرگی ، تخصص در اجتهاد و تجربه های ارزنده، ایفای نقش کرد و پس از انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی به عنوان ولی فقیه و رهبر انقلاب اسلامی، صادقانه یار و همراه و مددکار او باقی ماند.
در ادامه بیانیه آمده است: این ضایعه دردناک مصداقی بارز از ‘اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیئ’ است.

**آیت الله مومن منشا خدمات ارزشمند بود
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) با صدور پیامی درگذشت آیت الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان را تسلیت گفت.
در بخشی از متن بیانیه جمنا آمده است: خبر ارتحال حضرت آیت‌الله محمد مومن، یار دیرین امام راحل (رحمت‌الله علیه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و فقیه انقلابی و خدمتگزار صدیق و مردمی، موجب تاثر و تحسر است؛ فقدان این عالم نستوه و عامل که در حوزه دین و سیاست، منشا خدمات ارزشمند و کم‌نظیری بود، سخت و دیرجبران است.
بر پایه این بیانیه، «آیت الله مومن شاگرد ممتاز استادان بزرگ بود و با امانتداری و تکیه بر استعداد کم‌نظیرش، شاگردان بزرگواری را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد و بی‌تردید، نتیجه زحمات آن عالم ربانی، صدقه جاریه و توشه ابدی سفر اخروی ایشان خواهد بود».
به گزارش خطرنگار، آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان پس از تحمل بیماری به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی، شامگاه پنجشنبه دوم اسفند ماه دار فانی را وداع گفت.
مراسم تشییع پیکر وی ساعت ۱۰ صبح شنبه از مسجد امام حسن عسکری (ع) در شهر مقدس قم به سمت حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.
ریاست‌ دادگاه‌ عالی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ قضایی‌،عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ با حکم‌ حضرت امام‌ از سال‌ ۱۳۶۲ تاکنون و ریاست‌ مجمع‌ فقه‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌) از جمله مسوولیت ها و فعالیت های سیاسی وی بود.

‌سیام**۹۴۰۲*۱۹۶۱*

انتهای پیام /*


سیاسی


آیت الله مومن


جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


جمنا

نظرات بسته شده است.