از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84907

96 بازدید

به گزارش رسمی سودان (سونا)، البشیر طی حکمی، ضمن انحلال کابینه، ماموریت وزارتخانه ها را به معاون وزیران و استانداری مناطق مختلف کشور را به فرماندهان نظامی داد.براساس حکم صادرشده از دفتر ریاست جمهوری سودان، البشیر، معاونان و دبیران کل وزیران برکنار شده را سرپرست وزارتخانه ها کرد.بر این اساس، «فضل عبدالله فضل» وزیر امور […]

به گزارش رسمی سودان (سونا)، البشیر طی حکمی، ضمن انحلال کابینه، ماموریت وزارتخانه ها را به معاون وزیران و استانداری مناطق مختلف کشور را به فرماندهان نظامی داد.
براساس حکم صادرشده از دفتر ریاست جمهوری سودان، البشیر، معاونان و دبیران کل وزیران برکنار شده را سرپرست وزارتخانه ها کرد.
بر این اساس، «فضل عبدالله فضل» وزیر امور ریاست جمهوری، « احمد سعد عمر» وزیر امور نخست وزیری، «حامد محمد نور الممتاز» وزیر دیوان حکومت دولت فدرال منصوب شدند.
براساس این حکم، همچنان وزیران وزارتخانه های امورخارجه، دفاع و دادگستری در پست خود ابقاء شدند.
رئیس جمهوری سودان ضمن برکناری استانداران استان های مختلف کشور، ۱۸ استاندار جدید که همگی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی هستند، برای اداره این مناطق تعیین کرد.
البشیر ساعاتی پیش در یک نطق تلویزیونی ضمن درخواست از مخالفان برای پیوستن به گفت و گوی های ملی، از برقراری حالت فوق العاده در سودان به مدت یکسال خبر داد.
تعیین نخست وزیر و استانداران مناطق مختلف سودان، پس از آن صورت می گیرد که ائتلاف مخالفان کشور جمعه شب اعلام کرد: درخواست وی برای گفت و گو در این مقطع دیر و رویکرد جامعه به سمت دیگری است.
سودان از ۲۸ آذرماه گذشته در اعتراض به سیاست های دولت و افزایش قیمت کالاها صحنه اعتراضات ضد دولتی بود.
در حالی که سازمان ملل متحد شمار کشته های اعتراضات سودان را ۴۰ تن اعلام کرده، مقام های دولتی این تعداد را ۲۹ شهروند بیان می کنند.
شبس**۹۳۶۳**۱۴۸۸

انتهای پیام /*


سیاسی


سودان


عمر البشیر


معرفی وزیران جدید

نظرات بسته شده است.