از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84890

53 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از این رسانه، پیشتر قرار بر ابقای تنها ۲۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه بود و وزارت دفاع این کشور طرحی برای فراخوانی سایر نیروها در ماه‌های آتی تدارک دیده بود. به گفته منابع خبری، نظامیان باقی مانده آمریکایی در چارچوب یک نیروی چندملیتی، در شمال سوریه مستقر شده و ناحیه […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از این رسانه، پیشتر قرار بر ابقای تنها ۲۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه بود و وزارت دفاع این کشور طرحی برای فراخوانی سایر نیروها در ماه‌های آتی تدارک دیده بود.
به گفته منابع خبری، نظامیان باقی مانده آمریکایی در چارچوب یک نیروی چندملیتی، در شمال سوریه مستقر شده و ناحیه امنی را تشکیل خواهند داد.
نیروهای آمریکا و ناتو قرار است بین ۸۰۰ تا یکهزار و ۵۰۰ نظامی را تحت عنوان نیروهای «نظارتی و دیده‌بانی» در این منطقه مستقر کنند.
هدف از شکل‌گیری ناحیه امن، ایجاد حائلی میان ترکیه و نیروهای کرد مورد حمایت غرب با هدف جلوگیری از بروز درگیری است.
به گفته منابع سی‌ان‌ان، آمریکا در ابتدا تنها قصد حمایت هوایی در این ائتلاف را داشته، اما با مخالفت شرکای خود در ناتو مواجه شده است.
بنا بر این گزارش، این کشورها استقرار نظامیان خود در شمال سوریه را منوط به حضور نیروهای زمینی آمریکا کرده بودند.
موافقت ترامپ با این موضوع، پس از دیدار و رایزنی روز پنجشنبه وی با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید حاصل شد.
به نوشته رسانه‌ها، ارتش آمریکا در تدارک خروج نیروهایش از سوریه تا پایان آوریل (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) است و این موضوع، موجب نگرانی متحدان واشنگتن از پیامدهای ناخواسته این اقدام از جمله سرنوشت کردها شده است.
شبس ** ۹۳۸۶ **۱۶۱۳

انتهای پیام /*


سیاسی


آمریکا


سوریه

نظرات بسته شده است.