از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84876

85 بازدید

به گزارش خطرنگار، کوروش کمالی سروستانی شامگاه پنجشنبه دوم اسفندماه در آیین اختتامیه سومین جایزه ادبی ریحانه درشیراز با بیان اینکه فاطمه (س) آخرین دختر خانواده‌ای است که خداوند فرزند پسری را در تقدیرشان نگذاشته بود، افزود: فاطمه (س) وارث همه مفاخر خاندانش و وارث اشرافیت نوین شد که از جنس وحی بود.کمالی سروستانی ابراز […]

به گزارش خطرنگار، کوروش کمالی سروستانی شامگاه پنجشنبه دوم اسفندماه در آیین اختتامیه سومین جایزه ادبی ریحانه درشیراز با بیان اینکه فاطمه (س) آخرین دختر خانواده‌ای است که خداوند فرزند پسری را در تقدیرشان نگذاشته بود، افزود: فاطمه (س) وارث همه مفاخر خاندانش و وارث اشرافیت نوین شد که از جنس وحی بود.
کمالی سروستانی ابراز داشت: فاطمه وارث مفاخر و ادامه سلسله و تباری شد که از گاه آدم آغاز شده و تا ابراهیم (ع)، موسی(ع)، عیسی(ع) و محمد (ص) ادامه یافت.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با بیان اینکه مصائب فاطمه (س)بسیار بود؛ اما با صبوری اش بر این همه فائق آمد، عنوان کرد: او در بحرانی آشوب زده پس از رحلت پیامبر (ص) سر در گریبان رنج‌های خویش، صبورانه استقامت کرد تا نسلی را بپروراند که گرچه سرخ اما سبزفام نهالی را پروراند که رسالت ختمی مرتبت بر آن استوار بود.
کمالی سروستانی با بیان اینکه فاطمه (س) شدنِ خویش را برگزیده بود، ادامه داد: او در ترویج مسائل اخلاق، فرهنگ عبادی، دینی و حماسه سیاسی و اجتماعی نقش منحصر به فرد خود را ایفا کرد.
دبیر همایش ملی ریحانه النبی اضافه کرد: گاه آن فرا رسیده که بانوی بزرگ اسلام را از منظری حماسی، اجتماعی، دینی و با منشوری چند بعدی بنگریم و با گذر از اندیشه های کلیشه‌ای در بازشناخت جایگاه والای فاطمه زهرا (س) در نقش‌های گوناگون وی از فراسوی سنت ها به او بازنگریم.
کمالی سروستانی عنوان کرد: پس از انتشار فراخوان جایزه ادبی ریحانه ۵۷۰ نفر ۹۲۰ شعر و ۱۰۰ داستان خود را به دبیرخانه ارسال کردند که در گزینش اولیه ۵۵ شعر و ۱۵ داستان به مرحله نهایی راه یافتند.
وی ادامه داد: در بخش ویژه نوجوانان نیز ۱۸۴ اثر دریافت شد که شامل ۸ داستان و ۱۷۵ شهر و دلنوشته می‌شود.
همایش ۷ روزه ریحانه النبی از اول اسفندماه در تالار گنجینه کتابخانه ملی تهران آغاز شد و در روز دوم اسفندماه به اختتامیه جایزه ادبی ریحانه در بخش شعر و داستان به شیراز رسید.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه بازآفرینی آثار کلاسیک با الهام از نام مبارک فاطمه زهرا (س) با همت استاد نایب شیرازی در گالری تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس چهارراه حافظیه شیراز برقرار است.
همچنین همایش علمی و فرهنگی و نشست‌های ویژه دانش آموزان، علما، بانوان و دانشمندان از چهارم تا هفتم اسفندماه در شهرستان مهر استان فارس برگزار می‌شود.
۷۳۷۵ / ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


ریحانه النبی


جایزه ادبی ریحانه


حضرت فاطمه

نظرات بسته شده است.