از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84793

24 بازدید

به گزارش روز جمعه گروه سیاسی خطرنگار، محمدرضا عارف در جمع کانون یزدی‌‌تباران ضمن تحلیل اوضاع کشور و یاددآوری رویدادهای سال‌های میانی دهه هفتاد، با یادآوری جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و شرایط اقتصادی آن زمان، گفت: در آن شرایط دشوار، مدیریت اقتصادی زمان جنگ موفق عمل کرد، مردم به خوبی جنگ را اداره کردند […]

به گزارش روز جمعه گروه سیاسی خطرنگار، محمدرضا عارف در جمع کانون یزدی‌‌تباران ضمن تحلیل اوضاع کشور و یاددآوری رویدادهای سال‌های میانی دهه هفتاد، با یادآوری جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و شرایط اقتصادی آن زمان، گفت: در آن شرایط دشوار، مدیریت اقتصادی زمان جنگ موفق عمل کرد، مردم به خوبی جنگ را اداره کردند و همان‌هایی که در خط مقدم بودند حمایت‌های پشت جبهه هم خانوادهایشان انجام می‌دادند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اولین حمله شیمیایی که به کشور صورت گرفت، سعی کردیم دانشمندانی که در این زمینه تخصص دارند را جذب کنیم، در وزارت علوم تعداد نفراتی که توانستیم جمع کنیم زیر ۱۰ نفر شد درادامه با تلاش و فعالیت‌های علمی و با محوریت تشکل‌های علمی، یک مصونیت در ارتباط با حملات شیمیایی پیدا کردیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: الان در حوزه تجهیزات دفاعی به مرحله‌ای رسیدیم که قابل مقایسه با دیگر کشورهای منطقه نیستیم چرا که به دانشمندان خودمان بخصوص نخبگان جوان اعتماد کردیم، رمز موفقیت در چالش‌های پیش روی کشور میدان دادن به جوانان با انگیزه، متعهد و نخبه است.
عارف خاطرنشان کرد: امروز وضعیتی مشابه وضعیت دوران دفاع مقدس را داریم اگر زمانی با یک جنگ نظامی روبه‌رو بودیم اکنون یک جنگ هوشمندانه و جدی اقتصادی را مواجه هستیم. اگر بنا بود در دهه شصت در ارتباط با جنگ نظامی دستها را بالا ببریم و تسلیم شویم امروز معلوم نبود در چه وضعیتی به سر می‌بردیم، مطئنا اگر تسلیم می‌شدیم امروز در منطقه یک کشور وابسته بودیم.
رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: هیچ رویداد مهمی در منطقه و بخصوص بعد از ۸ سال دفاع مقدس اتفاق نیفتاد مگر اینکه در آن نقش تاثیرگذار و اول را داشتیم و علت اینکه ما توانستیم جایگاه تاثیرگذار و بعضا حرف اول را در مقایسه با کشورهای مدعی که خودشان را صاحب منطقه می‌دانستند داشته باشیم به خاطر پشتوانه‌ای قوی بود که در دفاع مقدس پیدا کردیم.
وی افزود: شرایطی که دولت اصلاحات روی کار آمد چه از نظر اقتصادی با بشکه نفت ۷ دلار و ذخایر کالاهای اساسی کشور که عمدتا وضعیت نامطلوبی داشتند، در دولت اصلاحات خیلی زود و به طور طبیعی به چرخه اصلاح ساختار رسیدیم که ساختار بوروکراتیک و قیّم مابانه دولتی باید جای خودش را به حضور و مشارکت مردم و نخبگان دهد، یعنی تمرکززدایی و واگذاری امور به مردم که نتیجه آن برنامه سوم توسعه شد.
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه امروز با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اینکه ما بتوانیم الگویی برای یک زندگی شرافتمندانه و در یک فضای امن و آرام را برای مردم ایجاد کنیم صرفا از طریق وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان است و با همبستگی ملی از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد.
عارف با اشاره به رفتار دولتمردان آمریکا در برابر ایران، گفت: امروز دولت امریکا گاهی با شرکت‌های دست چندم تماس می‌گیرد که اگر رابطه‌ای با ایران داشته باشید ما با شما برخورد می‌کنیم؛ یک رفتار سبک که در شان یک دولت دست دهم هم نیست، حال مدعی ابرقدرتی هم هستند.
‌سیام**۹۴۰۲** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


سیاسی


محمدرضا عارف


فراکسیون امید


بنیاد امید ایرانیان

نظرات بسته شده است.