از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84768

23 بازدید

به گزارش گروه سیاسی خطرنگار، حجت الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی فرد» در خطبه‌ دوم نماز جمعه در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محمد مومن، از وی به عنوان فقیهی عالیقدر و مجاهد عظیم و شأن، آراسته به ایمان و علم تقوا، عضو موثر شورای محترم نگهبان قانون اساسی، مجلس خبرگان […]

به گزارش گروه سیاسی خطرنگار، حجت الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی فرد» در خطبه‌ دوم نماز جمعه در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محمد مومن، از وی به عنوان فقیهی عالیقدر و مجاهد عظیم و شأن، آراسته به ایمان و علم تقوا، عضو موثر شورای محترم نگهبان قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، شخصیت فرزانه تربیت یافته در مدرسه بنیانگذار عظیم شان انقلاب اسلامی یاد کرد.
وی ادامه داد: برای آن عالم نستوه فقیه فرزانه و سخت کوش که عمر مبارکش را در مبارزه با رژیم ستم شاهی و دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های او، با تقوا و سلامت نفس و زهد در شان یک فقیه سپری کرد، از خدای متعال علو درجات مسالت دارم.

**تروریست ها هزینه رفتار خود را پرداخت خواهند کرد
حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه، ضمن اشاره به حادثه تروریستی شامگاه ۲۴ بهمن، شهادت جمعی از بهترین فرزندان میهن اسلامی، پاسداران عزت و شرف، آفرینندگان امنیت و اقتدار، مرزداران سلحشور را به امت اسلام، مردم شریف خطه اصفهان، عموم رزمندگان، سپاهیان و نیروهای مقتدر مسلح کشور، تبریک و تسلیت گفت.
وی افزود: برای ملت ایران، مسئولان نظام، نیروهای اقتدار آفرین و پاسداران امنیت کشور، هرگز قابل قبول نیست که سرزمین یک کشور اسلامی همسایه به پایگاهی برای تربیت و هدایت نیروهای مزدور تروریست تبدیل شود و مرتکبان، هزینه این رفتار را پرداخت می‌کنند.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران از دولت پاکستان خواست به عنوان یک همسایه مسلمان به سرعت رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را برای تداوم اصول برادری هموار کند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: شایسته یک کشور نیست که با همسایگان خودش در شمال، جنوب و غرب چنین شرایط نابهنجاری را تجربه کند.

** اهل بیت پیامبر، رمز وحدت امت اسلام هستند
وی با اشاره به نزدیک بودن ایام میلاد حضرت زهرا (س) گفت: در آستانه میلاد فرخنده صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) قرار داریم، بانوی بزرگواری که خداوند سبحان در شان و منزلت او سوره مبارکه کوثر را نازل کرد.
خطیب نماز جمعه ادامه داد: مطابق قول «فخر رازی» که از بزرگان علمای اهل سنت است، این سوره در مورد کسانی نازل شده که پیامبر اکرم (ص) را به نداشتن فرزند سرزنش می کردند.
وی افزود: این عالم اهل سنت می‌گوید که مشاهده کنید ملت اسلام ببینید چقدر از اهل بیت را شهید کردند، در عین حال جهان پر است از آنان و این در حالی است که بنی امیه دشمن پیامبر بودند و شخص قابل ذکری از آنها باقی نماند. سپس نگاه کنید که چه میزان علمای بزرگ در میان فرزندان پیامبر اکرم از ذریه حضرت زهرا (س) وجود دارد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: زمخشری از اکابر علمای اهل سنت نیز ذیل آیه ۶۱ سوره آل عمران «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ» می گوید: خداوند متعال در این آیه کریمه مبارکه ابنا و نسا را بر انفس مقدم داشته است. اولا بیان می کند که پیامبر اعظم خمسه طیبه در میدان مباهله حاضر شدند.
وی ادامه داد: علما، مفسران و محدثان اهل سنت، تقریبا اتفاق دارند که در میدان مباهله خمسه طیبه حضور داشتند، اصحاب کساء، پیامبر اعظم (ص)، فاطمه زهرا (س)، حسنین (ع) و حضرت علی (ع). در ادامه آیه می فرماید: خداوند ابنا (حسن و حسین) و نسا (فاطمه زهرا سلام الله) را بر انفس مقدم داشت.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران به نقل از این عالم اهل سنت گفت: تقدم ابنا و نسا بر انفس، برای آن است که خداوند می خواست مرتبه بلند و جایگاه نزدیکشان را به پیامبر بر همگان روشن کند و اعلام کند که آنها بر انفس مقدم هستند و این تقدم، محکمترین دلیل بر فضیلت اصحاب کساء است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد از اهل بیت پیامبر به عنوان رمز وحدت امت اسلام یاد کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی، شیعیان، پیروان مدرسه اهل بیت، برادران و خواهران اهل سنت و جماعت، همه و همه در حول قرآن، پیامبر اسلام و قبله و شخصیت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) با هم وحدت و انسجام دارند.

** مجلس در بودجه ریزی دقت کافی داشته باشد
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و راهکارهای آن به بیانیه رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: نگاه همه را در مجلس شورای اسلامی به این اصول معطوف می دارم؛ اقتصاد قوی، نقطه قوت، عامل سلطه ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است. فقر و غنا بر مادیات و معنویات بشر اثر می گذارد، وسیله ای است که بدون آن نمی توان به هدف ها رسید.
حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: یک انقلاب مقتدر در این اندازه از اقتدار سیاسی و علمی، جایگاه منطقه ای و فرامنطقه ای، در این بالندگی و عزت، شایسته است یک قدرت برتر اقتصادی منطقه باشد. تاکید بر اقتصاد مستقل، مبتنی بر تولید انبوه، نه مبتنی بر سرمایه ای به نام نفت، با کیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف به اندازه و بی اسراف در این زمینه مهم است.
وی خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: در لایحه بودجه، چند قدم برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، حمایت از تولید، کاهش شدت انرژی و مدیریت مصرف برداشته شده است. مصرف به اندازه و بی اسراف، در سالهای اخیر از سوی اینجانب بارها تکرار و بر آن تاکید شده است. عملکردهای ضعیف که در نظام بودجه‌ ریزی خود را نشان می‌دهد.
امام جمعه موقت تهران خطاب به دولت خاطرنشان کرد: دولت محترم در نهاد قانونگذاری، مشکلات را می‌فهمیم اما با عزم اراده می توان قدمی به جلو برداشت، عملکردهای ضعیف اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم است که در صورت اصلاح چالش درونی کم اثر و حتی بی اثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی است.
وی ادامه داد: مهمترین عیوب از نظر سکاندار انقلاب اسلامی، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیت داخلی، بودجه بندی معیوب و نامتوازن و سرانجام عدم ثبات سیاست های اجرایی اقتصاد و عدم رعایت اولویتهاست
خطیب نماز جمعه تهران در پایان از نمایندگان مجلس خواست به عیوب بودجه توجه کافی داشته باشند و تصریح کرد: نمایندگان بررسی کنند که چند قدم می توانند از عیوب بودجه کاسته و چند قدم برای انضباط مالی بردارند. برآورد مرکز پژوهش‌ها این است که با این ساختار بودجه در سال ۹۸ ممکن است حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در این میان، کسری بودجه پنهان باشد.
‌سیام**۹۴۰۲** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


سیاسی


نماز جمعه تهران


ابوترابی فرد


بودجه

نظرات بسته شده است.