از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84655

37 بازدید

به گزارش خطرنگار، ‘وانگ یی’ روز جمعه در دیدار ‘عادل الجبیر’ وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در پکن با اشاره به وضعیت پیچیده عرصه بین المللی از دو طرف خواست با یکدیگر همکاری کنند تا انرژی مثبت و پایدار را به وضعیت بین المللی و منطقه ای تزریق کنند.وی با اشاره به اینکه […]

به گزارش خطرنگار، ‘وانگ یی’ روز جمعه در دیدار ‘عادل الجبیر’ وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در پکن با اشاره به وضعیت پیچیده عرصه بین المللی از دو طرف خواست با یکدیگر همکاری کنند تا انرژی مثبت و پایدار را به وضعیت بین المللی و منطقه ای تزریق کنند.
وی با اشاره به اینکه چین قصد دارد همکاری در زمینه تکنولوژی های پیشرفته را با عربستان سعودی تقویت کند، افزود: امیدوار است عربستان سعودی نیز همچنان به ارائه یک محیط تجاری مناسب برای شرکت های چینی ادامه دهد.
وانگ همچنین گفت: چین و عربستان سعودی با تهدیدات تروریسم و افراط گرایی مواجه هستند و دو طرف باید همکاری را تقویت کنند تا امنیت و ثبات دو کشور و منطقه را به طور مشترک حفظ کنند.
‘عادل الجبیر’ وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی نیز در توضیح روابط دوجانبه از عنوان ‘روابط بسیار پایدار و ثابت’ با رشد سریع در سال های اخیر یاد کرد و گفت: عربستان سعودی چین را به عنوان یک شریک استراتژیک بلند مدت می بیند و به دنبال روابط نزدیک تر در سیاست، اقتصاد، امنیت و دیگر زمینه ها است.
چین و عربستان همچنین در نشستی با حضور هیات های اقتصادی دو کشور بر تقویت همکاری مالی تاکید کردند.
بر این اساس قرار است دو کشور ارتباطات و هماهنگی سیاست های کلان را افزایش دهند، طرح ابتکاری یک کمربند یک جاده چین را برنامه پیشرفت اقتصادی ۲۰۳۰ آل سعود تطبیق دهند و برای هماهنگی همکاری های دوجانبه، رشد و توسعه پایدار تلاش کنند.
دو کشور همچنین در این نشست که با حضور ‘زو جیایی’ معاون وزیر مالی چین و ‘هرمد البازای’ همتای عربستانی وی برگزار شد توافق کردند از چندجانبه حمایت کنند، ارتباطات و حمایت های سیاسی را زیر مکانیسم های چندجانبه تقویت کنند و برای تقویت کارآیی سازوکارهای چندجانبه همکاری کنند.
همچنین قرار است دو کشور از اصلاحات بانک جهانی و صندوق بین المللی پول پشتیبانی کنند و از مؤسسات توسعه چندجانبه جدید مانند بانک سرمایه گذاری آسیایی حمایت کنند تا نقش های فعالتری را بازی کند.
آنها همچنین خواستار تقویت ارزهای محلی و صدور اوراق قرضه بین المللی شدند و موسسات مالی خود را برای گسترش تجارت در بازار یکدیگر تشویق کردند.
‘محمد بن سلمان’ ولیعهد سعودی روز پنجشنبه به منظور دیداری دو روزه از چین در راس هیاتی بلند پایه وارد پکن شد.
**آساق**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


چین


عربستان


توسعه سیاسی و اقتصادی

نظرات بسته شده است.