از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84555

39 بازدید

به گزارش خطرنگار، معاون فرهنگی شهردار اصفهان در این مراسم اظهارداشت: امیدوارم این رویداد سر آغاز فصل نوینی برای ارتباط هنری شرق و غرب باشد. محمد عیدی افزود: امروز دیوان حافظ اسطوره متنی است که قابلیت فرا زمانی و فرا مکانی دارد و می تواند با روحیه تجربه گرا گونه اش با امروز و فردا […]

به گزارش خطرنگار، معاون فرهنگی شهردار اصفهان در این مراسم اظهارداشت: امیدوارم این رویداد سر آغاز فصل نوینی برای ارتباط هنری شرق و غرب باشد.
محمد عیدی افزود: امروز دیوان حافظ اسطوره متنی است که قابلیت فرا زمانی و فرا مکانی دارد و می تواند با روحیه تجربه گرا گونه اش با امروز و فردا ارتباط برقرار کند و کارکرد های معنوی اش را به همگان هدیه دهد.
وی با بیان این که مکتبی ادبی نیست که متن حافظ را پیشرو، فراگیر، بالنده و پویا نخواند، تصریح کرد: حافظ خلاقانه ظرف زمانی گذشته و حال و آینده را تبدیل به اکنونی بسیار فراخ و گشاده کرده است.
وی ادامه داد : ارزش کار اوکر در این است که کوشیده با هنرمندی عاشق و فارسی زبان و مسلط به زبان آلمانی متن را بدون ترجمه های محلی و مخلوت فهم کند و افق فکری اش را به متنی چند معنا نزدیک کند.
وی اضافه کرد: این هنرمند آلمانی اثر هنری خویش را بدون ابزار میانجی خلق کرده است تا فهم شهودی خویش را ناب تر بیان کند.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان در این مراسم گفت:برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند هنر ایران و آلمان را به هم نزدیکتر کند.
مهدی تمیزی تصریح کرد: این دو کشور شباهت های فرهنگی بسیاری با یکدیگر دارند که این به معنای تاریخ و فرهنگ نزدیک ایران و آلمان است.
مسوول برگزاری نمایشگاه کرنش به حافظ در این مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کمک می‌کند تا افق دید هنرمندان گسترده‌تر و ارتباط افراد بیشتر شود.
افشین درمبخش با اشاره به نمایشگاه اوکر در سال ۲۰۱۳ در اصفهان گفت: پس از سفر به اصفهان این هنرمند تحت تأثیر هنر اصفهان قرار گرفت و اعلام کرد رنگ‌آمیزی که در اصفهان وجود دارد غیرقابل تصور است و آسمانی که در اصفهان وجود دارد در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.
درمبخش با بیان اینکه اصفهان شهر پرقدرتی در زمینه هنر است، ادامه داد: رنگ‌آمیزی‌ آثار هنری این شهر اوکر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به دلیل علاقه او از سنین جوانی به حافظ، می‌خواست یک اثر برای این شاعر فرهیخته خلق کند.
به گزارش خطرنگار، کرنش به حافظ’ نام نمایشگاهی با آثار ‘گونتر اوکر’ هنرمند آلمانی و از معدود هنرمندانی است آثار برای معرفی شاعر گران‌قدر ایرانی حافظ دارد.
در مجموع یکصد اثر از این هنرمند در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش گذاشته شد که شامل تعدادی از آثار اوست که برای معرفی حافظ خلق‌شده و ۴۳ اثر نیز با موضوع خاص کرنش( تعظیم) به حافظ است.
در این مراسم که رایزن فرهنگی سفارت آلمان، جمعی از هنرمندان آلمانی و ایرانی حضور داشتند یک اثر از آثار هنرمند آلمانی گونتر اوکر به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شد.
نمایشگاه ‘کرنش به حافظ’ تا بیست و سوم فروردین برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۷و ۳۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
۷۱۵۰/۶۰۲۶/

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه نقاشی


گونتر اوکر


اصفهان

نظرات بسته شده است.