از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84434

119 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از شبکه خبری ‘ ان دی تی وی’، این وزارت خانه افزود: هفته گذشته ۶۵ نفر در هند به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.ایالت راجستان دارای بیشترین آمار قربانیان آنفلوانزای خوکی است. بر اساس آمار منتشر شده، در دو ماه گذشته ۱۲۷ نفر در […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از شبکه خبری ‘ ان دی تی وی’، این وزارت خانه افزود: هفته گذشته ۶۵ نفر در هند به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
ایالت راجستان دارای بیشترین آمار قربانیان آنفلوانزای خوکی است. بر اساس آمار منتشر شده، در دو ماه گذشته ۱۲۷ نفر در این ایالت بر اثر این بیماری فوت شدند. همچنین ۳ هزار و ۵۰۸ نفر دیگر در بیمارستان ها تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.
در دهلی نو پایتخت هند تا کنون ۲ هزار و ۲۷۸ مورد ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی گزارش شده که در میان آنها هفت تن جان باخته اند.
سال گذشته در مجموع ۱۴ هزار ۹۹۲ مورد ابتلا و یک هزار و ۱۰۳ مورد مرگ ناشی از بیماری آنفلوانزای خوکی در هند به ثبت رسید.
به گفته رئیس سازمان خدمات بهداشتی هند یکی از دلایل اصلی افزایش آمار مرگ ناشی از این آنفلوانزا، مراجعه نکردن به موقع بیماران به بیمارستان است.
این درحالی است که پزشکان هندی احتمال می دهند ویروس اچ ۱ ان ۱ که عامل بیماری آنفلوانزای خوکی است جهش یافته باشد. این بیماری ابتدا از طریق خوک ها گسترش می یافت اما اکنون از انسان به انسان منتقل می شود که این امر سبب نگرانی پزشکان هندی شده است.
شستشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و تماس نداشتن دست آلوده با بینی، دهان و چشم از توصیه های کارشناسان بهداشتی به مردم برای جلوگیری ازابتلا به این بیماری است.
از سال ۲۰۰۹ ، سال شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی، تاکنون بیش از چهار هزار نفر در هند جان خود را از دست داده اند.
این ویروس نخستین بار در سال ۱۹۱۸ میلادی در آمریکا شناخته شد و پس از یک دوره طولانی در آوریل ۲۰۰۹ دوباره این بیماری به نام آنفلوانزای نوع A یا خوکی با شکل، قدرت بیماری زایی متفاوت از گذشته در ایالات کالیفرنیای جنوبی آمریکا گزارش شد و پس از آن در کشورهای مکزیک، کانادا و اروپا مشاهده شد.
قدرت بیماری زایی این ویروس سه برابر ویروس آنفلوانزای معمولی بوده و بیشترین شیوع آن در فصل سرد از انسان به انسان منتقل می شود.
تب، سرفه، گلو درد، سردرد، لرز، کوفتگی عضلانی و در برخی از افراد اسهال و استفراغ از علائم آنفلوآنزای نوع آ (H1N1) است.
دوره انتقال این بیماری از یک تا هفت روز بعد از آغاز علائم بیماری و با داشتن تماس نزدیک صورت می گیرد.
معمولا قسمت فوقانی سیستم تنفسی را درگیر می کند و تنها در یک تا دو درصد می تواند منجر به مرگ شود.
آساق**۲۶۷**شبس**۱۶۱۳

انتهای پیام /*


سیاسی


هند


آنفلوانزای خوکی


تلفات

نظرات بسته شده است.