از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 83327

141 بازدید

«آندری بوگینسکی» به ریانووستی در ابوظبی گفته است که براساس قرارداد امضا شده میان مقامات دو کشور، روسیه باید سه فروند از این مدل در اختیار ترکیه قرار دهد ضمن اینکه ترکیه پنج بالگرد دیگر درخواست کرده است.وی ابراز امیدواری کرد: بزودی مذاکرات در خصوص تحویل دو بالگرد دیگر طبق توافق با طرف ترکیه ای […]

«آندری بوگینسکی» به ریانووستی در ابوظبی گفته است که براساس قرارداد امضا شده میان مقامات دو کشور، روسیه باید سه فروند از این مدل در اختیار ترکیه قرار دهد ضمن اینکه ترکیه پنج بالگرد دیگر درخواست کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد: بزودی مذاکرات در خصوص تحویل دو بالگرد دیگر طبق توافق با طرف ترکیه ای نهایی شود.
بالگرد کا۳۲ برای عملیات های ویژه جستجو و نجات و همچنین عملیات در ارتفاعات و مناطق صعب العبور ساخته شده است.
از این پرنده همچنین می توان برای حمل و نقل کالا، انتقال نیروهای نظامی و تخلیه افراد آسیب دیده در جریان حوادث طبیعی استفاده کرد.
فروش تجهیزات و تسلیحات روسی به ترکیه در حالی روند پرشتاب می گیرد که دیروز «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ به متحدان خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(از جمله ترکیه) هشدار داده است که نباید از رقبای بالقوه ایالات متحده (روسیه) تجهیزات،سلاح و مهمات خریداری کنند.
وی گفت: واشنگتن چنین شرایطی را تحمل نخواهد کرد و برای متحدان خود روشن ساخته است که نباید دست به چنین کاری بزنند چرا که آمریکا در قبال این موضوع بی تفاوت نخواهد ماند.
گفتنی است، ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو از یک سال پیش مذاکرات فشرده ای را با روسیه برای خرید سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ آغاز کرده است و حتی گفته می شود پیش پرداخت لازم برای دراختیار گرفتن این سامانه را به مسکو داده است.
ولادیمیر پوتین نیز وعده داده است که روسیه در اواسط سال میلادی جاری، نخستین سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ خود را به ترکیه تحویل دهد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پنجشنبه گذشته در سفر به سوچی برای شرکت در نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در دیداری دوجانبه با پوتین اعلام کرد که برغم فشارهای آمریکا برای منصرف شدن ترکیه از خرید این سامانه، ترکیه به کار خود ادامه خواهد داد.
اروپام ** ۱۳۴۶ **

انتهای پیام /*


سیاسی


روسیه


ترکیه


بالگرد

نظرات بسته شده است.