از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 83306

45 بازدید

محمد حسین اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی نهادهای فرهنگی بر آن شدند تا با برگزاری ‘جشنواره حکمت و نیایش’ محتوای دو اثر انسان ساز و متعالی یعنی نهج […]

محمد حسین اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی نهادهای فرهنگی بر آن شدند تا با برگزاری ‘جشنواره حکمت و نیایش’ محتوای دو اثر انسان ساز و متعالی یعنی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را با استفاده از ابزارهای هنری و در قالب های مختلف ادبی و هنری و پژوهشی ارائه کند.
وی افزود: با برگزاری این جشنواره سطح آشنایی و ارادت آحاد جامعه با این دو اثر گران سنگ افزایش و نیز میزان اثربخشی عمیق آن در جامعه مخصوصاً در میان محققان، ادیبان، هنرمندان و جوانان کشور بیش از پیش متجلی می شود.
اسماعیلی درباره محورهای جشنواره گفت: در حوزه حکمت(بر اساس آموزه های نهج البلاغه) آموزه هایی چون عدالت ، خودشناسی، اخلاق ، بصیرت، حکومت و مردم ، ولایت پذیری، عقل و خرد ، وحدت، امربه معرف ونهی از منکر ،دوستی و برادری، علم و دانش ، اعتدال و میانه روی و قناعت و در حوزه نیایش(بر اساس آموزه های صحیفه سجادیه) آموزه هایی چون ارتباط با خداوند ، دعا و نیایش، شناخت خداوند، توبه، اخلاق، رحمت الهی، احسان به والدین، سیمای بندگی و بازگشت به سوی خداوند محورهای جشنواره است.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران ادامه داد: بر اساس محورهای فوق هنرمندان می توانند آثار خود را در موضوعات نماز و نیایش، حجاب و عفاف، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی ، اسلامی، ایثار و شهادت، امید و انتظار و شخصیت والای حضرت علی(ع) و امام سجاد (ع) تولید و ارائه کنند.
وی تأکید کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بخش ویژه جشنواره با عنوان ارتباط حکمت و نیایش با انقلاب اسلامی در نظر قرار گرفته شده است.
مسئول کمیته هنری سینمایی جشنواره حکمت و نیایش درباره بخش های جشنواره گفت: این جشنواره در بخش های فرهنگی، پژوهشی، ادبی، هنری ، سینمایی و آواها و نغمات برگزار می شود.
اسماعیلی درباره بخش های هنری و سینمایی گفت: بخش هنرهای تجسمی در دو رشته پوستر و نقاشی خط برگزار می شود که هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ارائه ۵ اثر در جشنواره شرکت کنند.
وی درباره بخش آواها و خوانش های جشنواره اظهار داشت: این بخش شامل خطبه خوانی نهج البلاغه و نیایش خوانی صحیفه سجادیه و مدح امام علی(ع) و امام سجاد(ع) است.
اسماعیلی افزود: هنرمندانی که آثار آوایی بر مبنای آموزه های نهج البلاغه و نیایش های صحیفه سجادیه و یا در مدح و ثنای شخصیت والای امام علی(ع) و امام سجاد (ع) تولید کرده اند و در قالب های کُرال، آکاپلا، سرود، همخوانی ،انشای فردی ،ارائه نموده اند می توانند آثار خود را در این بخش از جشنواره شرکت دهند.
وی درباره بخش سینمایی جشنواره نیز گفت: این بخش شامل فیلم کوتاه(مستند، داستانی)، انیمیشن، نمایشنامه و
فیلم نامه است که هر هنرمند می تواند آثار تولیدی خود از سال ۱۳۹۰ تا کنون را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
به گفته اسماعیلی، نحوه ارسال آثار و دیگر اطلاعات در سایت اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.hekmatoniayesh.com درج شده است.
وی، آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۰ فروردین ۹۸ دانست و خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه در نمایشگاه قرآن و همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.
تهرام/۷۲۴۴//۶۱۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


حکمت

نظرات بسته شده است.