از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 82035

39 بازدید

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، محسن مومنی شریف گفت: اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر توسط حوزه هنری مسبوق به سابقه است و در سال های پیش نیز اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره برای اهل فرهنگ و ادب به شکل اختصاصی در تالار اندیشه و سینماهای حوزه هنری انجام می‌شد. وی ادامه […]

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، محسن مومنی شریف گفت: اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر توسط حوزه هنری مسبوق به سابقه است و در سال های پیش نیز اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره برای اهل فرهنگ و ادب به شکل اختصاصی در تالار اندیشه و سینماهای حوزه هنری انجام می‌شد.
وی ادامه داد: در سال‌های پیش احساس کردیم که نهادهای دیگری نیز ورود کرده‌اند و ما بهتر است وارد عرصه‌هایی شویم که دیگران کمتر به آن می‌پردازند. از همین رو، چند سالی این نوع اکران‌ها کمتر شد و از امسال بار دیگر با همکاری فعالان فضای مجازی این سنت را احیا کردیم.
مومنی شریف درباره انتخاب فیلم‌ها برای اکران نیز گفت: انتخاب فیلم‌ها، انتخاب درستی بود که می‌توانست به افزایش آگاهی فعالان فضای مجازی نسبت به فرهنگ و هنر انقلاب کمک کند.
رییس حوزه هنری درباره تماشای فیلم در کنار فعالان فضای مجازی نیز گفت: قطعا کسانی که در فضای مجازی فعال هستند فیلم را از نگاه متفاوتی می‌بینند، اما من دیدن فیلم را در کنار مردم عادی به واسطه دیدن واکنش‌ها دوست دارم و مفید می‌دانم.
وی افزود: حوزه هنری باشگاه ادب و هنر انقلاب اسلامی است و باید به سمت توسعه این باشگاه حرکت کنیم. اینجا خانه کسانی است که احساس می‌کنند نسبت به فرهنگ انقلاب اسلامی وظیفه‌ای دارند. از همین رو، باید حضور چنین نیروهایی در حوزه هنری بیشتر شود.

** حوزه هنری قرارگاه افسران جنگ نرم است
مومنی شریف تاکید کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری، حوزه هنری قرارگاه است و افسران جوان جنگ نرم باید قرارگاه خود را بشناسند و از ظرفیت‌های آن آگاه شوند. در بخش آموزش تخصصی حوزه هنری بیش از سه هزار نیرو تربیت شده است؛ نیروهایی که می‌توانند هر کدام نسبت به تعالی فرهنگ انقلاب اسلامی اثربخش باشند.
به گفته رییس حوزه هنری باید تلاش کنیم تا در تمامی رشته‌ها حضور نیروهای انقلابی پررنگ‌تر شود. اگر از طرف ما ورود به بحث آموزش با دشواری و تنگنا مواجه است سعی می‌کنیم که این آسیب را برای عامه مردم و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی رفع کنیم تا حوزه هنری بهتر از گذشته بتواند به این مهم بپردازد.

** اتحاد بیشتر در عرصه فرهنگ
مومنی شریف خاطرنشان کرد: اینکه فعالان فضای مجازی در یک نشست حقیقی، صمیمانه و نزدیک به هم حضور داشته باشند، امر با برکت و مبارکی است؛ زیرا این نزدیکی صمیمیت می‌آورد و کدورت‌ها و سوءتفاهم‌ها را دور می‌کند. قطعا در مسیر راه سوءتفاهم‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، اما همه بر سر هدف مشترک هستیم.
وی ادامه داد: اگر قرار است کار جبهه‌ای کنیم باید هماهنگ باشیم و با اتحاد بیشتری به عرصه فرهنگی ورود کنیم که این مسئله خود سبب اثربخشی بیشتر خواهد شد.
رئیس حوزه هنری در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های حوزه هنری در مبحث سواد رسانه‌ای در فضای مجازی تصریح کرد نزدیک به هفت سال است که بحث سواد رسانه‌ای و ارتقای دانش نیروهای انقلابی را پیگیری می‌کنیم. علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ انقلاب با حضور در کلاس‌های تاریخ تمدن، اندیشه‌های فرهنگی و آشنایی با مکاتب مختلف دانشی را فرا گرفته‌اند. امیدواریم که حوزه هنری بتواند در چارچوب مرتبط با رسالت خود وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد.
فیلم‌های «وقتی ماه کامل شد»؛ «بیست و سه نفر»؛ «زهرمار»؛ «دیدن این فیلم جرم است» و «ماجرای نیمروز، رد خون»، پنج فیلمی بودند که همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فعالان رسانه‌های مجازی در حوزه هنری به نمایش درآمد.
فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


فجر ۹۷


فیلم فجر


قرارگاه انقلاب

نظرات بسته شده است.