از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 80831

44 بازدید

حمید شاه آبادی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، با تشریح اقدامات رسانه صدا و سیما در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پس از طی چهل منزل که وارد پنجمین دهه حیات طیبه خود می‌شود به درجه‌ای از بلوغ رسیده که چشم جهانیان را به خود خیره کرده است. […]

حمید شاه آبادی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، با تشریح اقدامات رسانه صدا و سیما در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پس از طی چهل منزل که وارد پنجمین دهه حیات طیبه خود می‌شود به درجه‌ای از بلوغ رسیده که چشم جهانیان را به خود خیره کرده است.
معاون صدای سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رادیو به سهم خود توانسته است سلیقه ها و اقبال متنوع مخاطبان را در حوزه‌های مختلف مربوط به نکوداشت چهل سالگی انقلاب شناسایی و تبیین کند، گفت: برای تحقق این هدف در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و دفاعی، علم و فناوری، پزشکی و سلامت با همراهی مردم، مسئولان و صاحب نظران و کارشناسان برنامه‌هایی تولید و پخش می شود.
وی همچنین درباره ویژه برنامه‌های مربوط به چهل سالگی انقلاب در بخش رادیو گفت: معاونت صدا با تشکیل شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور چهره‌های شاخص رسانه‌ای، مسئولان نهادها و دستگاه های ذی ربط از جمله مرکز اسناد انقلاب اسلامی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، پژوهشکده امام خمینی (ه) و انقلاب اسلامی، حوزه هنری تبلیغات اسلامی و برخی ادارات داخلی سازمان صدا و سیما و پژوهشگران، راهبردها و وظایف محوله را تعیین و در قالب دبیرخانه از بهمن ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرد.
شاه آبادی ادامه داد: از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توان به مدیریت پیام، تبیین اصول و خط مشی‌ها‌ی انقلاب اسلامی بر اساس اندیشه‌های امام خمینی(ه) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با رویکرد بصیرت افزایی، دشمن شناسی وحدت و همبستگی اشاره کرد.

** تدوین سیاست ها و راهبردها در قالب کتاب
معاون صدای سازمان صدا و سیما ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات معاونت صدا، سیاست گذاری برای تولیدات رادیویی به شکل مستند، نمایش، مسابقه، آنونس و نیز برنامه‌های گفتگو محور، متناسب با ماموریت هر شبکه بود که به دو شیوه‌ «برنامه‌های منعطف» و « برنامه‌های اختصاصی» تدوین و ابلاغ شد.
شاه آبادی با بیان اینکه تدوین سیاست ها و راهبردها در قالب کتاب «رادیو در بهار چهل سالگی» انجام شد، اضافه کرد: همچنین با همکاری مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما دو کتاب با عنوان «روز شمار انقلاب اسلامی»، «اشارات انقلاب اسلامی» ویژه برنامه‌سازی تدوین و چاپ و در اختیار برنامه‌سازان قرار گرفت.

** تولید مستندهای هدفمند
معاون صدا درباره شاخص ترین برنامه در حوزه چهل سالگی انقلاب و ویژگی هایش گفت: نخستین اقدام مهم در معاونت صدا توجه به نیاز جدی مخاطبان در حوزه مفاهیم و ریشه‌های انقلاب اسلامی، تاریخ و رویدادهای انقلاب و شناخت مردم از دستاوردها، خدمات و پیشرفتهای چهار دهه انقلاب اسلامی بود که منجر به راه اندازی «رادیو انقلاب» به مدت چهار ماه از ۱۹ آبان ۱۳۹۷ شد.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات شاخص در معاونت صدا تولید مجموعه مستندهایی هدفمند و بسته‌های کوتاه مینی فیچر، آنونس و روایت، نمایش، کتاب گویا و گفت و گوهای ویژه بوده است که علاوه بر پخش از شبکه‌های سراسری، در رادیو انقلاب نیز باز پخش می‌شود.
شاه آبادی با اشاره به تعامل با نهادها و دستگاههای اجرایی کشور گفت: پوشش مستمر سلسله نشست‌های «شنبه‌های انقلاب» با همکاری جنبش مردمی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کشور، همکاری با مرزبانی ناجا در تولید و پخش ویژه برنامه «انقلاب مرزها»، گفتگو با استانداران استان های کشور در ویژه برنامه «سفرنامه پیشرفت» و گفت و گو با شخصیت ‌ها و مسئولان عالی کشور در برنامه «پیشران» از جمله این برنامه ها بوده است.
روایت تاریخ و رویدادهای ایران از مشروطه تا امروز با عنوان «در گذر زمان»، روایت روز شمار ایران با عنوان «ایران به روایت ۵۷»، پاسخ به شبهات مربوط به انقلاب اسلامی در برنامه‌ «پرسمان انقلاب»، تبیین و معرفی دستاوردهای علمی و فناوری در برنامه «هوش مشرقی» و معرفی دستاوردهای پزشکی و سلامت در برنامه«کارنامه» نیز از جمله برنامه های تهیه شده در رادیو است.
وی ادامه داد: روایت و بازخوانی ۴۰ کتاب شاخص در حوزه‌ تاریخ نگاری انقلاب به روایت بازیگران عصر پهلوی و مورخان انقلاب اسلامی در قالب کتاب گویا و همچنین تولید ۴۰ نمایش از رویدادها و زندگی شخصیت‌ها و اتفاقات دوران قبل از پیروزی و بهمن ۵۷ و روایتی مستند از خاطرات زندانیان محبوس در زندانهای رژیم ستمشاهی پهلوی، بخشی از فعالیت های معاونت صداست که شرح آن در کتاب «گزارش عملکرد معاونت صدا» بیان شده است.

** پیام انقلاب همیشه در شبکه های رادیویی جاری است
معاون صدای سازمان صدا و سیما یادآور شد: اگر چه رادیو تلاش کرده است نقش و وظیفه ذاتی خود را به عنوان یک تکلیف به سمت رضایتمندی مخاطبان و اطلاع رسانی دقیق و واقع گرایانه سوق دهد، اما مضامین ارزشمند انقلاب اسلامی در این مجال اندک پایان نخواهد یافت.
وی با بیان اینکه کیفی سازی برنامه‌های چهل سالگی انقلاب از جمله دغدغه‌های رسانه صدا و سیما است، اظهار داشت: کیفی سازی برنامه های چهل سالگی انقلاب باید همچنان به عنوان یک اصل محفوظ بماند و مضامین و مفاهیم انقلاب باید در ایده پردازی‌های نو و بیان زیبا عرضه و انتشار یابد، در غیر این صورت یک کار روزمّره و فاقد خلاقیت نمی تواند یک مضمون مهم و سرشار از بالندگی را به درستی معرفی کند.
فراهنگ**۹۲۱۰ **۲۰۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


صدا و سیما


حمید شاه آبادی


چهل سالگی انقلاب

نظرات بسته شده است.