از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 80518

110 بازدید

به گزارش خطرنگار، ظریف این سخنان را در گفت و گو اختصاصی با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» بیان کرده است.رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: تعهد اروپایی شامل تضمین خرید نفت ایران، دستیابی به عواید آن و ادامه روابط بانکی است و تمامی این موضوعات در بیانیه ماه می ۲۰۱۸ اروپا ذکر شده است.وی در پاسخ […]

به گزارش خطرنگار، ظریف این سخنان را در گفت و گو اختصاصی با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» بیان کرده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: تعهد اروپایی شامل تضمین خرید نفت ایران، دستیابی به عواید آن و ادامه روابط بانکی است و تمامی این موضوعات در بیانیه ماه می ۲۰۱۸ اروپا ذکر شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا درخواست اروپایی ها برای «پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (اف ای تی اف) و مذاکره درباره موشک های بالستیک ایران»، اهرم فشاری علیه تهران و به عنوان شرطی است که بر این کشور تحمیل می شود، گفت: اروپایی ها ابتدا باید به تعهدشان درخصوص برجام متعهد باشند، آنها در جایگاهی نیستند که بخواهند خواسته ای را بر ایران تحمیل کنند.
وی ادامه داد: ما به توافق هسته ای متعهد بودیم و آژانس بین المللی انرژی هسته ای در ۱۳ گزارش خود، پایبندی تهران به این توافق را تایید کرد و همگان می دانند، این آمریکا بود که از توافق هسته ای خارج شد، درحالی که اروپایی ها نیز نتوانستند آن را اجرا کنند.
وی گفت: اروپایی ها تعهدات زیادی به تهران داده اند و باید به همه آنها متعهد باشند.

** گروه ویژه اقدام مالی
وی در خصوص گروه ویژه اقدام مالی (اف ای تی اف) گفت: تمامی لوایح آن را در چارچوب قانون داخلی ایران اجرا می کنیم، جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم است، ما براساس قوانین داخلی کشورمان با پولشویی مبارزه می کنیم و آنچه که در مجلس تصویب می شود باید مراحل قانونی خودش را بگذراند، و سپس باید ببینیم که مقام های دولت چه تصمیمی خواهند گرفت.
ظریف گفت: قرارگرفتن ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی از همان ابتدا غیر واقعی بود.

** موشک های دفاعی ایران
وزیر امورخارجه ایران در خصوص موشک های دفاعی ایران گفت: موضوع این گونه نیست که اروپایی ها و آمریکا ایران را متهم کنند، بلکه آنچه در منطقه جریان دارد، تزریق سلاح های ساخت اروپا و واشنگتن است که در جاهایی مثل یمن مردم را می کشد و آنها هستند که باید مسئولیت خود در این باره را بپذیرند.
وی تاکید کرد: موشک های ایران، دفاعی است و تنها علیه گروه های تروریستی مورد استفاده قرار می گیرد، درحالی که سلاح های ساخت اروپا و آمریکا تا به امروز غیرنظامیان یمنی، ساکنان غزه، کرانه باختری رود اردن، ملت لبنان و سوریه را هدف قرار داده است.
ظریف گفت: در صورتی که اروپا بخواهد گروه اقدام مالی و مذاکره در خصوص موشک را به عنوان شرط بر تهران تحمیل کند که بی ارتباط با برجام است، ما گزینه های زیادی در اختیار داریم.
وی بار دیگر تاکید کرد: اگر طرف مقابل نخواهد به تعهداتش در برجام عمل کند، در آن موقع گزینه های زیادی در اختیارمان خواهد بود که خروج از توافق هسته ای یکی از آن گزینه هاست.
خبر تکمیل می شود
شبس**۹۳۶۳**

انتهای پیام /*


سیاسی


ظریف


روسیا الیوم


برجام

نظرات بسته شده است.