از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 80301

53 بازدید

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، به نقل از فرانسه، سفر «لوئیجی دی مایو» نخست وزیر ایتالیا به فرانسه و دیدار با معترضان موسوم به «جلیقه زردها» در این کشور عصبانیت پاریس را برانگیخت.وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای این اقدام را «تحریک آمیز» و «غیرقابل پذیرش» توصیف کرد و گفت: آقای دی مایو باید تضمین […]

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، به نقل از فرانسه، سفر «لوئیجی دی مایو» نخست وزیر ایتالیا به فرانسه و دیدار با معترضان موسوم به «جلیقه زردها» در این کشور عصبانیت پاریس را برانگیخت.
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای این اقدام را «تحریک آمیز» و «غیرقابل پذیرش» توصیف کرد و گفت: آقای دی مایو باید تضمین کند که با دخالت های مکررش روابط دوجانبه ما را تخریب نمی کند.
دی مایو رئیس جنبش عوام گرای پنج ستاره ایتالیا و نخست وزیر این کشور روز سه شنبه از دیدار خود با اعضای جنبش جلیقه زردها که چندین هفته است فرانسه را با اعتراض های خود وارد یک بحران کرده اند، خبر داد.
وی ضمن اعلام این مطلب در پیامی توئیتری، از جلیقه زردها دعوت کرد تا بار دیگر در رم دیدار کنند.
روابط پاریس و رم پس از به قدرت رسیدن ائتلاف جنبش پنج ستاره و حزب راست گرای افراطی لیگ در ایتالیا در سال گذشته پرتنش شده است.
دی مایو ماه گذشته نیز با متهم کردن فرانسه به تشدید موج مهاجرت به اروپا با «استعمار کردن آفریقا»، خشم پاریس را متوجه خود کرد که احضار سفیر ایتالیا را در پی داشت.
در ادامه این تنش، ماتئو سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا گفت فرانسه به جای کمک به توسعه اقتصاد کشورهای آفریقایی به دنبال استخراج ثروت آنان است.
تظاهرات جلیقه زردها در ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات سوخت در شهرهای کوچک و مناطق روستایی فرانسه آغاز شد اما با گسترش به شهرهای بزرگ و پاریس به جنبش علیه سیاست های امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تبدیل شد.
شبد**۹۴۱۶**۱۰۱۰

انتهای پیام /*


سیاسی


فرانسه


ایتالیا


جلیقه زردها

نظرات بسته شده است.