از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 79278

320 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، یک روزنامه نگار فرانسوی حوزه اروپای کیودو در توئیتر خود نوشت: برای نجات برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و این که بتوان نفت ایران را با وجود تحریم های آمریکا خریداری کرد، فرانسه، انگلیس و آلمان ساز و کار مالی ویژه را اجرایی می کنند.لئونور هوبو(Leonor Hubaut) طی مطلبی در […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، یک روزنامه نگار فرانسوی حوزه اروپای کیودو در توئیتر خود نوشت: برای نجات برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و این که بتوان نفت ایران را با وجود تحریم های آمریکا خریداری کرد، فرانسه، انگلیس و آلمان ساز و کار مالی ویژه را اجرایی می کنند.
لئونور هوبو(Leonor Hubaut) طی مطلبی در فیگارو نوشت: فرانسه به دنبال طراحی مکانیسمی برای فرار از تحریم های آمریکاست.
وی افزود، اروپایی ها از ایران در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند و فرانسه، آلمان و بریتانیا در حال ایجاد یک ساز و کار مالی ویژه هستند.
هوبو همچنین نوشت: این مکانیسم مالی باید با وجود تحریم های آمریکا که تابستان گذشته توسط دونالد ترامپ از سر گرفته شد، به شرکت های اروپایی اجازه دهد تا تجارت خود را با ایران حفظ کنند.
وی تصریح کرد: اروپا به دنبال کسب و کار با ایران است.
همچنین ژان دو مرشه (jean-do merchet) روزنامه نگار لوپینیون می گوید: با وجود ساز و کار مالی ویژه اروپا(SPV)، اروپایی ها برای مخالفت حداکثری با قانون ترامپ و ایالات متحده تلاش می کنند.
دو مرشه طی مطلبی در لوپینیون نوشت: پاریس، برلین و لندن مکانیسم مالی را برای مقابله با تحریم های آمریکا اجرایی خواهند کرد.
این ساز و کار مالی به اروپایی ها اجازه خواهد داد تا با ایران بدون آنکه متاثر از تحریم های آمریکا شوند، تجارت داشته باشند.
در این رابطه، روز گذشته – دوشنبه – یک مقام آگاه اروپایی درباره نحوه اعلام راه اندازی ساز و کار ویژه مالی ایران و اروپا (SPV) توضیح داد و به خطرنگار، گفت که پس از راه‌اندازی ساز و کار ویژه مالی ایران و اروپا، اتحادیه اروپا با صدور یک بیانیه ‘جمع‌بندی’ از آن حمایت خواهد کرد.
طبق گزارش‌ها، این ساز و کار قرار است در فرانسه ثبت شود و رئیس آن‌یک آلمانی باشد. انگلیس نیز از سهامداران آن خواهد بود.
اروپام**۶۹۸۴**۱۴۸۵

انتهای پیام /*


سیاسی


برجام


ساز و کار مالی ویژه


اروپا

نظرات بسته شده است.