از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 79154

141 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، حجت الاسلام حمید شهریاری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران با بیان این مطلب افزود: این مغالطه برای بستن فضای مجازی که توسط عده ای مطرح می شود برای جمع آوری رای است و بنده که عضو شورای فضای مجازی هستم می گویم که هیچ کس در نظام قائل […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، حجت الاسلام حمید شهریاری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران با بیان این مطلب افزود: این مغالطه برای بستن فضای مجازی که توسط عده ای مطرح می شود برای جمع آوری رای است و بنده که عضو شورای فضای مجازی هستم می گویم که هیچ کس در نظام قائل به بستن فضای مجازی نیست.
وی ادامه داد: از طرفی دلسوزان نسبت به انقلاب اسلامی معتقدند که فضای مجازی باید مدیریت شود به این معنا که تهدیدهایی که در این فضا برای آسیب رساندن به خانواده ها و جوانان وجود دارد با استفاده از فناوری اطلاعات و بستن سایت های مستهجن و معاند نظام مدیریت شد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: همان طور که پلیس وظیفه دارد در محیط جامعه امنیت ایجاد کند و از ناموس مردم مراقبت کند، باید در فضای مجازی هم پلیس حضور داشته باشد تا جلوی ناامنی و سرقت را بگیرد.
وی با اشاره به این که در زمان حضور داعش در عراق و سوریه از طریق فضای مجازی برای این گروه ها سرباز گیری انجام می شد، گفت: امروز با همت مدافعان حرم و جیش الشعبی در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی فرار آمریکایی ها و گروه های تکفیری از سوریه را جشن می گیریم.
شهریاری گفت: امروز دشمن برای ما نقشه جدیدی کشیده است و حتی ایجاد مشکلات اقتصادی برای آن هدف اصلی است که می خواهد به جای فتح سرزمین با استفاده از سلاح، دل های مردم را با استفاده از فضای مجازی در قالب جنگ نرم تصاحب کند.
وی افزود: دشمن در جنگ نرم دل مردم را خالی می کند و با استفاده از افراد نفوذی اعتماد مردم را نسبت به انقلاب و مسئولان از بین می برد و اگر دل ما به سوی دشمن برود ما جزو سربازان دشمن خواهیم بود.
معاون قوه قضاییه گفت: دشمن برای پیشبرد جنگ نرم با استفاده از فضای مجازی و با ابزار دروغ پردازی سعی می کند از مردم برای انتشار این دروغ پردازی ها استفاده کند و مردم باید با استفاده از رهنمودهای قرآن و روایات ائمه با بررسی کردن مطالب منتشر شده و منتشر نکردن آن با این شیوه دشمن مبارزه کنند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: سیاستمداران و مجریان کشور باید از راه فیلترینگ در فضای مجازی کاری کنند که این فضا معدن مطالب دروغ، فحش و فحشا نشود چرا در فضای مجازی به خاطر این که یک فوتبالیست خارجی که به تیم ملی ما گل زده است مورد انواع فحاشی ها قرار گیرد و بر اثر آن آبروی مردم جامعه ما برود.
شهریاری اظهار داشت: روزانه صدها سایت مستهجن در این فضای مجازی شناسایی و بسته می شود و ما معتقدیم که باید این فضا با فیلترینگ درست، مدیریت شود.
وی تاکید کرد: همان طوری که ما نمی توانیم کف خیابان ها را رها کنیم، فضای مجازی را هم نمی توانیم آزاد بگذاریم و امروز مطالبه مردم این است که مسئولان جامعه جلوی هر آنچه که در فضای مجازی برای جامعه و جوانان تهدید است را بگیرند و فضای سالمی را برای خانواده ها در این فضا ایجاد کنند.

** اجرای ۵۰ پروژه فناوری اطلاعات در قوه قضاییه
معاون قوه قضاییه گفت: در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اجرای ۵۰ پروژه در فضای مجازی توانسته ایم خدمات فراوانی برای مردم ایجاد کنیم.
وی افزود: در گذشته برای ابلاغ اوراق قضایی مشکلات فراوانی داشتیم و گاهی اوقات تا ۶۰ درصد این اوراق به دست صاحبان آن نمی رسید و این امر باعث تمدید وقت دادگاه و طولانی شدن زمان رسیدگی می شد.
شهریاری ادامه داد: با راه اندازی سامانه «ثنا» (ثبت نام الکترونیک) و راه اندازی ابلاغ الکترونیک این مشکل حل شد و زمان ابلاغ اوراق قضایی که ۳۰ تا ۴۰ روز به طول می انجامید با استفاده از پیامک و مراجعه به سامانه ‘ثنا’ به چند ثانیه تبدیل شده است.
اجتمام*۱۱۹۳**۹۱۲۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


پیش از خطبه


شهریاری


فضای مجازی

نظرات بسته شده است.