از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78906

103 بازدید

به گزارش خطرنگار، از بنیاد شهید، سردار حسن ‌زاده روز شنبه اظهار داشت: همچنین پنج درصد سهمیه مربوطه به سایر ایثارگران (رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد و خانواده‌هایشان) از طریق همین آزمون یا فرآیند مشخص‌ شده در اختیار مشمولان قرار خواهد گرفت.مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امکان اضافه شدن […]

به گزارش خطرنگار، از بنیاد شهید، سردار حسن ‌زاده روز شنبه اظهار داشت: همچنین پنج درصد سهمیه مربوطه به سایر ایثارگران (رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد و خانواده‌هایشان) از طریق همین آزمون یا فرآیند مشخص‌ شده در اختیار مشمولان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امکان اضافه شدن دستگاه‌ ها تا زمان ثبت ‌نام نیز وجود دارد.
وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های دولتی به بیان جزئیات و ارائه توصیه‌هایی خطاب به ایثارگران پرداخت و اظهار داشت: برای اعمال ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ‌رسانی به ایثارگران جلسات متعددی با تمام دستگاه‌ های اجرایی شرکت‌کننده در آزمون برگزار شده است.
حسن زاده با تقدیر از دستگاه‌ هایی که برای اجرای مناسب قوانین مرتبط با ایثارگران اقدامات لازم را انجام داده اند، افزود: با هماهنگی‌ های صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور، جهاد دانشگاهی مجری برگزاری این آزمون شده است.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تغییراتی که در فرآیند تأیید سهمیه ایثارگران انجام شده است، گفت: همچنان که پیش از این از روش های مختلف اطلاع‌ رسانی شده است تمام خانواده‌ های شاهد و ایثارگر متقاضی استفاده از سهمیه موردنظر باید وضعیت شغلی خود را در سیستم سجایا (سامانه جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) اصلاح و به‌ روزرسانی کنند.
حسن‌ زاده اضافه کرد: ایثارگرانی که دارای وضعیت شغلی بیکار هستند، می توانند از سهمیه موردنظر استفاده کنند، البته دانشجویان مقطع دکتری تخصصی (PHD) مستثنی هستند و به ‌شرط دارا بودن وضعیت تحصیلی «دانشجوی مقطع دکتری» می ‌توانند با استفاده از مدرک فوق ‌لیسانس خود از سهمیه بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به لینک بودن بانک اطلاعات ایثارگران با سامانه ثبت‌ نام جهاد دانشگاهی از طریق وب‌ سرویس اظهار داشت: بر همین اساس تمام موارد تأیید ایثارگری و امکان استفاده از سهمیه به‌ صورت هوشمند صورت می‌ گیرد و متقاضیان باید برای اطلاع از وضعیت شغلی و تحصیلی خود و در صورت نیاز به اصلاح آن، به بنیاد محل سکونت یا محل پرونده مراجعه یا از طریق سامانه برخط در سایت ایثار بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام کنند.
حسن‌زاده افزود: با توجه به رأی دیوان عدالت اداری شرط لازم برای جذب ایثارگران در دستگاه‌های دولتی شرکت در آزمون است و به همین دلیل همه افراد متقاضی باید در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند. همچنین بر اساس نظر دیوان عدالت اداری شرط بومی حذف شده است و بومی گزینی در این آزمون اعمال نمی‌شود.
وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز می‌توانند در زمان ثبت‌نام ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های دولتی با توجه به رشته تحصیلی در هر یک از استان‌ها و شهرستان‌ ها ثبت ‌نام کنند، افزود: ایثارگران باید تمامی جوانب امر و شرایط خانوادگی را در نظر بگیرند، چون هر دستگاهی برای شهرستان و منطقه اعلام شده نیاز به جذب نیرو دارد و در صورت پذیرفته شدن فرد تا پایان مدت زمان تعهد که توسط دستگاه مورد نظر معمولا بین ۵ تا ۱۰ سال تعیین می‌شود باید در آن شهر خدمت کنند و هیچگونه امکان جا به جایی وجود ندارد.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در واقع چنانچه متقاضیان ایثارگر در شهری خارج از محل سکونت فعلی در آزمون شرکت کنند و پذیرفته شوند برای هیچ یک از گروه‌های ایثارگری در رابطه با جابه‌جایی محل شغل، ضوابط و مقررات قانونی وجود ندارد و باید تا پایان مدت زمان تعهد در آن شهر خدمت کنند.
حسن‌ زاده تأکید کرد: وضعیت شغلی تمام افراد پذیرفته ‌شده در دستگاه‌ ها به ‌صورت شاغل ثبت خواهد شد و چنانچه فرد پذیرفته‌ شده به دلیل اشتغال در محلی خارج از سکونت انصراف دهد، امکان بهره ‌مندی مجدد از سهمیه در آزمون‌های بعدی را نخواهد داشت و به عبارتی وضعیت شغلی بعد از انصراف فرد از خدمت در دستگاه به بیکار تغییر نخواهد کرد.
بر اساس اعلام حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، در طول ۵ سال دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۹۵ هزار شغل ایجاد شد که با این اقدامات تعداد قابل توجهی از ایثارگران از بیکاری نجات پیدا کرده اند اما چون جامعه هدف بنیاد شهید بزرگ است با وجود این میزان شغل ایجاد شده، همچنان ۶۵ هزار بیکار در میان جامعه ایثارگری وجود دارد.
اجتمام* ۷۲۶۸*۱۸۳۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


آزمون استخدامی


ما و شهدا


ایثارگران

نظرات بسته شده است.