از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78886

270 بازدید

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید«عیسی حسینی مزاری» روز شنبه در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: ملت ایران و افغانستان قرابت فرهنگی جغرافیایی دارند و از دیرباز روابط مستحکم و دوستانه ای با یکدیگر داشته اند و اکنون نیز بسط زمینه های […]

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید«عیسی حسینی مزاری» روز شنبه در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: ملت ایران و افغانستان قرابت فرهنگی جغرافیایی دارند و از دیرباز روابط مستحکم و دوستانه ای با یکدیگر داشته اند و اکنون نیز بسط زمینه های همکاری دوجانبه در برنامه مسئولان این کشورها است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش هجمه های دشمنان اسلام تقویت روابط در سطوح مختلف می تواند راهکار مهمی در راستای ایستادگی برابر سوء استفاده دشمنان باشد.
نماینده آیت الله مکارم شیرازی در افغانستان خاطرنشان کرد: استان مرکزی با داشتن ظرفیت ها صنعتی و کشاورزی ازکانون های مولد و مهم جمهوری اسلامی ایران است و از شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان جدا از یکدیگر نیست و بهبود اقدامات این کشور ها تضمین کننده امنیت آن ها است.
«سعید فرخی» افزود: دشمنان همواره با توطئه های مختلف به دنبال لطمه زدن به اتحاد و همدلی ملت ایران و افغانستان بوده اند که با هوشیاری مسئولان دو کشور این دسیسه ها تاکنون نقش بر آب شده است.
وی، رسیدگی به مشکلات اتباع افغانستانی و خارجی را از برنامه های استانداری مرکزی دانست و گفت: غفلت از سامان مشکلات اتباع افغان در استان از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و همه وظیفه دارند رفع مشکلات این افراد را در دستور کار خود قرار دهند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۱۰۰ دانش آموز اتباع خارجی در این استان به تحصیل اشتغال دارند که تحصیل هر یک از این افراد سالانه ۳۰ میلیون ریال هزینه برای جمهوری اسلامی ایرانهزینه بر است.
فرخی افزود: در بخش بهداشت و درمان تمامی خدماتی که به افراد ایرانی کشور ارایه می شود در اختیار اتباع مجاز خارجی نیز قرارداده می شود.
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.
۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


سیاسی


استانداری


دیدار با معاونت سیاسی


استانداری

نظرات بسته شده است.