از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78884

106 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، کامران اصغری روز شنبه در نشست شورای اشتغال استان مبلغ تسهیلات پرداختی به این طرح ها را حدود یکهزار و ۸۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.وی با اعلام این که میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به کارآفرینان در مازندران نسبت به سهمیه مرحله اول ۱۷درصد بیشتر بود، توضیح داد: سهمیه استانی یکهزار […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، کامران اصغری روز شنبه در نشست شورای اشتغال استان مبلغ تسهیلات پرداختی به این طرح ها را حدود یکهزار و ۸۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اعلام این که میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به کارآفرینان در مازندران نسبت به سهمیه مرحله اول ۱۷درصد بیشتر بود، توضیح داد: سهمیه استانی یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بود و میزان پرداختی بانک ها حدود یکهزار و ۸۹۰ میلیارد ریال است.
اصغری سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی مازندران را در مجموع افزون بر سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گرانی اخیر و نوسان ارز را چالش اجرای طرح های اشتغال روستایی در این استان بیان کرد.
** اشتغال سه هزار نفری طرح اشتغال روستایی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار مازندران هم در این نشست گفت: بر اساس آمار با اجرای یکهزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزا برای حدود سه هزار نفر در مازندران ایجاد اشتغال می شود.
حسن خیریانپور افزود: تاکنون حدود ۶۰ طرح اشتغال روستایی در مازندران به بهره برداری رسید و حدود ۶۰ طرح نیز در دست اجرا قرار دارد.
وی مجموع اشتغال ناشی از طرح های افتتاح شده از محل تسهیلات اشتغال روستایی را حدود ۱۴۵نفر بیان کرده است.
معاون استاندار مازندران گفت: بر اساس برنامه ملی از ۱۳۱ طرح اشتغال روستایی در این استان که تسهیلات اشتغال دریافت کردند به صورت میدانی راست آزمایی انجام شده است.
خیریانپور افزود: بر اساس این بررسی صرفا حدود ۶ طرح به دلایلی از جمله فوت کارفرما به مرحله اجرایی نرسید و بقیه در دست اجراست.
** آموزش مهارت در کسب و کار واقعی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران هم گفت: حدود ۷۴ درصد از برنامه آموزش مهارت در کسب و کار واقعی آموزشیاران در مازندران اجرایی شد.
سید حسین درویشی افزود : در سال جاری حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر آموزش لازم را در محیط کسب و کار واقعی کسب کردند.
وی ادامه نداد: برای ایجاد انگیزه در کارگاههای تولیدی بخش خصوصی نیاز است تا مشوق هایی برای آنها برای مهارت آموزی فراهم شود.
**بیکاری ۵ هزار و ۸۰۰ فرزند ایثارگر مازندران
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران گفت: هم اکنون حدود ۵ هزار و ۸۰۰ فرزند ایثارگر این استان در سامانه اشتغال ثبت نام کردند.
هدایت مظلومی پیشنهاد کرد تا در واحدهایی تولیدی و صنعتی که از وام اشتغال روستایی استفاده کردند از فرزندان شاهد و ایثارگر نیز استفاده شود.
وی اضافه کرد: در صورت جذب فرزندان شاهد و ایثارگر در واحدهای تولیدی و صنعتی بخش خصوصی اداره کل متبوعش ۵ سال حق بیمه فرزندان شاهد و ایثارگر این واحدها را پرداخت می کند.
براساس آخرین آمار نرخ بیکاری پاییزی در مازندران حدود۱۰ درصد اعلام شده است که نسبت به کشور نرخ بیکاری مازندران حدود ۲ درصد کمتر بود.
۶۹۸۲/۱۶۵۴

انتهای پیام /*


اقتصاد


شورای اشتغال


تسهیلات بانکی


طرح های اشتغال روستایی

نظرات بسته شده است.