از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78883

81 بازدید

به گزارش خبرنگار ایرنا،دکتر احمد معتمدی روز شنبه در مراسم شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی ایران که در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با چهارده هزار دانشجو و حدود پنجاه درصد دانشجویان در تحصیلات تکمیلی و دکتری و همچنین دارا بودن ۱۶ پردیس مستقل بزرگ‌ترین دانشگاه کشور به شمار می‌رود. وی افزود:این […]

به گزارش خبرنگار ایرنا،دکتر احمد معتمدی روز شنبه در مراسم شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی ایران که در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با چهارده هزار دانشجو و حدود پنجاه درصد دانشجویان در تحصیلات تکمیلی و دکتری و همچنین دارا بودن ۱۶ پردیس مستقل بزرگ‌ترین دانشگاه کشور به شمار می‌رود.
وی افزود:این دانشگاه علاوه بر این که به لحاظ کمی در رده بزرگ‌ترین قرار دارد به لحاظ کیفی هم در میان پنج دانشگاه صنعتی رتبه نخست را داراست که کسب رتبه نخست در ارزیابی ISC شاهد این مدعا است.
معتمدی ضمن ابراز امیدواری از اینکه با همین همت و تلاش و علیرغم مشکلات موجود، بتوانیم در سال ۱۴۰۴ به رتبه برتر در جهان برسیم خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حرکت در جهت رفع نیازهای کشور است که در اهداف برگزاری کنگره هم دیده شده است.
وی بادآور شد: بر این باور هستم پتانسیلی که در دانشگاه ها وجود دارد به صورت بالقوه بالاست و بیشتر از این می توان از این پتانسیل استفاده کرد و باید این جهت گیری بیشتر شود.
معتمدی افزود: سعی کردیم اصلاحات ساختاری داشته باشیم تا بتوانیم در خدمت رسانی بهتر جواب دهیم، این امر با همراهی سایر دانشگاه ها و صنایع امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: کنگره مهندسی شیمی به این پتانسیل خواهد پرداخت و دامنه بحث های وسیعی پیش رو دارد تا هم دانشگاه صنعتی امیرکبیر و هم سایر دانشگاه ها و صنایع بتواند از آن بهره ببرد.
همچنین رییس شورای سیاستگذاری شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران نیز در اهمیت این کنگره گفت: یک هزار مقاله علمی به زبان های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنگره رسید و با کمک اعضای هیات علمی در سراسر دانشگاه های کشور ارزیابی شد.
دکتر بهرام ناصرنژاد اظهار داشت: امسال برای اولین بار بخش صنعت را در کنگره ایجاد و کمیته صنعت را راه انداختیم، از صنایع و مهندسان شاغل در این صنایع خواستیم تجربیات خود را در این حوزه طی مقالاتی منعکس کنند تا فاصله صنعت و دانشگاه در حوزه مهندسی شیمی کاهش یابد.
این کنگره که تا اول بهمن در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه خواهد داشت با محوریت موضوعات مرتبط؛ از جمله پدیده های انتقال، فرایندهای جداسازی، مدلسازی و شبیه سازی، نانو فناوری، علوم و فناوری پلیمر، فناوری پایدار و سبز، مهندسی محیط زیست و ایمنی، انرژی تجدیدپذیر، صنایع غذایی و دارویی، بیوتکنولوژی، مهندسی پزشکی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی، دینامیک سیالات محاسباتی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی برگزار می شود.
علمی۹۲۹۴**۱۴۴۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


علوم


دانشگاه

نظرات بسته شده است.