از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78837

119 بازدید

به گزارش شنبه خطرنگار، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه آسه آن پس از شرکت در یک اجلاس یک روزه در چیانگ مای تایلند بر تداوم راهکارهای منطقه ای برای حل و فصل این بحران تاکید کردند.تایلند که اکنون ریاست این بلوک را برعهده دارد با میانمار هم مرز بوده و شاهد حضور هزاران نفر […]

به گزارش شنبه خطرنگار، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه آسه آن پس از شرکت در یک اجلاس یک روزه در چیانگ مای تایلند بر تداوم راهکارهای منطقه ای برای حل و فصل این بحران تاکید کردند.
تایلند که اکنون ریاست این بلوک را برعهده دارد با میانمار هم مرز بوده و شاهد حضور هزاران نفر از آوارگان روهینگیایی در این کشور است.
علاوه بر تایلند ، مالزی و اندونزی نیز از دیگر کشورهایی هستند که آوارگان روهینگیایی به طور مستمر پس از فرار از ایالت راخین به این کشورها پناه می برند.
سرکوب و کشتار مسلمانان روهینگیا در شهریورسال گذشته در ایالت راخین سبب کشتار هزاران نفر و آواره شدن بیش از ۷۰۰ هزار نفر در بنگلادش شده است.
طبق گزارش سازمان ملل دور جدید درگیری ها در ایالت راخین نیز از ابتدای سال جاری شدت گرفته است.
سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی ضمن ابراز نگرانی از شروع دور جدید سرکوب های نظامی علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار خواست تا هرچه سریعتر دسترسی های آزاد و بدون محدودیت را به منظور ارسال اقدامات بشردوستانه به این منطقه برای اقلیت مسلمان روهینگیا فراهم کند.
‘دان پرامودوینای’ وزیر امور خارجه تایلند در مورد نتایج نشست وزیران خارجه آسه آن گفت: اکنون کشورهای منطقه درگیر بحران پناهندگان میانماری به ویژه روهینگیایی هستند که درصورتی که این مشکل توسط دولت میانمار رفع نشود ، آثار این بحران بیش از گذشته در کشورهای عضو اتحادیه نمودار می شود.
مالزی، اندونزی، سنگاپور، میانمار، تایلند، فیلیپین، ویتنام، برونئی، کامبوج و لائوس اعضای اتحادیه آسه آن هستند که در سال ۱۹۶۷ تشکیل شد.
نشست وزیران امور خارجه آسه آن درحالی در تایلند تشکیل شد که در همسایگی این کشور ، ارتش و پلیس تایلند از مقابله شدید با شبه نظامیان در ایالت راخین خبرداده اند.
براساس گزارش سازمان ملل این درگیری های جدید تاکنون سبب آواره شدن ۵ هزار تن دیگر از مسلمانان روهینگیا شده است.
شبک**آساق **۱۵۹۹**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


سیاسی


تایلند


آسه آن

نظرات بسته شده است.