از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78809

138 بازدید

به گزارش گروه دانشگاه خطرنگار، ، مجتبی صدیقی روز پنجشنبه در «مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه امیرکبیر موقوفه حسن رفتاری» اظهار کرد: با تمهیدات قانونی در نظر گرفته شده، حضور بخش خصوصی و سیستم بانکی اقدامات لازم برای ساخت خوابگاه ایجاد شده است.وی توضیح داد: دانشگاه ها می توانند از بانک ها وام بگیرند […]

به گزارش گروه دانشگاه خطرنگار، ، مجتبی صدیقی روز پنجشنبه در «مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه امیرکبیر موقوفه حسن رفتاری» اظهار کرد: با تمهیدات قانونی در نظر گرفته شده، حضور بخش خصوصی و سیستم بانکی اقدامات لازم برای ساخت خوابگاه ایجاد شده است.
وی توضیح داد: دانشگاه ها می توانند از بانک ها وام بگیرند و سود ، کارمزد را صندوق رفاه پرداخت کند و ساخت نیز توسط بخش خصوصی صورت بگیرد. دانشگاه یا بخش خصوصی نیز برای ساخت خوابگاه زمین مناسب را تهیه کند.
رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: تاکنون ۵۹ دانشگاه برای ساخت خوابگاه با این شرایط درخواست داده اند که با ۲۴ درخواست موافقت شده است.
این مقام مسئول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اگر دانشگاهی نیاز فوری به خوابگاه داشته باشد، صندوق رفاه برای رهن و اجاره بها به دانشگاه کمک مالی می کند
وی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه بودجه ای برای ساخت خوابگاه ها در نظر گرفته نشد و ساخت نیز ممنوع بود که باعث عقب افتادگی شد.
صدیقی افزود: تا پایان برنامه ششم ۷۰ تا ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاه مجردی مورد نیاز است که برنامه ریزی هایی برای تهیه خوابگاه متاهلی نیز در نظر پیش بینی شده است .
صدیقی با بیان اینکه هدف ، ساخت ۲۰۰ ساختمان خوابگاهی در کل کشور است، گفت: تا ظرفیت ۷۰ هزار نفر راه زیادی مانده که نیازمند حضور خیرین در این مسیر هستیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: همکاری مطلوبی از طرف نهادهای عمومی غیر دولتی صورت گرفته به عنوان مثال بنیاد ۱۵ خرداد متعهد شده ۲۵ خوابگاه دخترانه در شهرهای مختلف بسازد و در حال حاضر نیز ۱۸ خوابگاه در دست ساخت دارد.موضوع مهم دیگر نگهداری از خوابگاه ها است که حائز اهمیت بوده تا خوابگاه ها فرسوده نشود.
صدیقی تصریح کرد: در حوزه خوابگاه های وابسته به وزارت علوم رتبه بندی صورت گرفته است که در سال جاری تا فروردین ۹۸ خوابگاه های رتبه ۵ به رتبه ۴ ارتقا پیدا کرده اند و در سال آینده نیز برنامه ریزی شده خوابگاه های رتبه ۳ به رتبه ۱ و ۲ ارتقا پیدا کند.
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: خوابگاه امری ضروری برای دانشگاه ها است و در راستای عدالت آموزش عالی دانشجویان باید در دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کنند و همچنین شرایط باید مطلوب باشد.
وی ادامه داد: چند سال پیش به دلیل کمبود خوابگاه برای پاک کردن صورت مسئله بحث بومی گزینی مطرح شد که سیاست درستی نبود. زیرا یکی از اهداف دانشگاه آشنایی اقوام مختلف کشور با یکدیگر است.
صدیقی در این خصوص اظهار کرد: دانشجویان نخبه ای که در شهرها و روستاهای مختلف زندگی می کنند و برای تحصیل دانشگاه های مورد نظر خود را انتخاب می کنند نباید به دلیل نبود محل اسکان مناسب از تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود باز بمانند این موضوع نیازمند همکاری های دولتی، غیر دولتی و خیرین است.
**۹۴۶۵**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانشگاه امیرکبیر


خوابگاه


مجتبی صدیقی

نظرات بسته شده است.