از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78756

55 بازدید

محمد ناطق امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: نوآوری از ایده هایی بدست می آید که در ابتدا غیر قابل باور به نظر می رسد.وی افزود: فضای باز در سازمان و پذیرش ایده اولین گام برای موفقیت است، اکوسیستم نوآوری در سازمان اهمیت بسیاری […]

محمد ناطق امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: نوآوری از ایده هایی بدست می آید که در ابتدا غیر قابل باور به نظر می رسد.
وی افزود: فضای باز در سازمان و پذیرش ایده اولین گام برای موفقیت است، اکوسیستم نوآوری در سازمان اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که به واسطه مدل های عملیاتی موثر توسعه یافته به ایده های نو می توان دست یافت.
عضو هیأت علمی دانشگاه شریف در ادامه با اشاره به اهمیت تمرکز بر موضوع کلیدی توسعه نوآوری سازمانی گفت: نوآوری در صنایع در حال تحول، ضرورت بسیاری دارد. بسیاری از افراد بحث بودجه را مولد نوآوری می دانند که باید برای نتیجه هزینه بسیاری متحمل شد، اما در واقعیت این گونه نیست.
ناطق با اشاره به اینکه هماهنگی استراتژی نوآوری و کسب و کار دغدغه صاحبان صنایع است، یادآور شد: در راستای استراتژی سازمان مهم ترین عامل کلیدی بهره گیری ذی نفعان است.
به گفته وی، برترین مدل های عملیاتی نوآوری چهار عامل کلیدی مانند محیط باز، تفکر، طراحی و هم آفرینی را به عنوان یک اصل در کنار خود دارند.
رئیس مرکز ملی نوآوری شریف ادامه داد: مدل ها و تفکرات قدیمی در دنیای نوآوری جایگاهی ندارند. در تمامی سازمان ها باید مرزها را به گونه ای باز کرد که تحول اساسی در عرصه تجارت ایجاد شود.
ناطق در ادامه همچنین با اشاره به اینکه ارزیابی شرایط و شناسایی نقطه ضعف ها هسته مرکز نوآوری هاست، گفت: باید یک بانک ایده ایجاد شود که مدل های عملیاتی براساس استراتژی خاصی حرکت کند تا همکاری های نوآورانه بتواند به پتانسیل شرکت ها بیفزاید.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگ منابع خوبی برای راه اندازی ایده های نو و شرکت های نوپا هستند که توانایی راه اندازی یک قطار را نیز دارند.
**۹۴۹۱**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


نوآوری


دانشگاه شریف


محمد ناطق

نظرات بسته شده است.