از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78474

142 بازدید

به گزارش خطرنگار، علی محرمی روز پنجشنبه در نشست مشترک اداره ارشاد، شهرداری و فرمانداری مراغه با موضوع احداث پردیس سینمایی در این شهر افزود: با راه اندازی و ایجاد این سینماها، چهار هزار و ۷۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای استان افزوده شده است.وی ادامه داد: همچنین در طول یک سال اخیر در سه شهرستان […]

به گزارش خطرنگار، علی محرمی روز پنجشنبه در نشست مشترک اداره ارشاد، شهرداری و فرمانداری مراغه با موضوع احداث پردیس سینمایی در این شهر افزود: با راه اندازی و ایجاد این سینماها، چهار هزار و ۷۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای استان افزوده شده است.
وی ادامه داد: همچنین در طول یک سال اخیر در سه شهرستان سینمای سیار راه اندازی شده و ۶ سالن چند منظوره پردیسی سینمایی نیز ایجاد شده است.
محرمی با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه سینماهای استان گفت: تاکنون چهار سینما توسط بخش خصوصی در آذربایجان شرقی ساخته شده و می توان از ظرفیت این بخش برای توسعه زیرساخت های فرهنگی استفاده کرد.
وی گفت: تجهیزات صوتی و تصویری سینماهای ساخته شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می شود.
وی افزود: حمایت شهرداری ها، فرمانداری ها و همکاری اداره ارشاد، به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در ساخت و توسعه سینماها موثر است.
فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه زیرساخت های فرهنگی در این شهرستان امری حیاتی و ضرورتی اجتماعی است.
حمید شکری افزود: با مشارکت و حضور بخش خصوصی و حوزه هنری تبلیغات اسلامی در کنار حمایت های شهرداری و ارشاد می توان شاهد توسعه توسعه سینماهای این شهرستان خواهیم بود.
شهردار مراغه نیز در این نشست با اشاره به حمایت مدیریت شهری از بخش فرهنگی گفت: شهرداری آماده همکاری و همراهی برای ایجاد پردیس سینمایی با مشارکت بخش خصوصی و حوزه هنری است.
محمدرضا احمدی افزود: در این راستا، زمین و فضای مناسب از سوی شهرداری برای احداث پردیس سینمایی در اختیار سرمایه گذاریان بخش خصوصی و حوزه هنری قرار داده است.
در حال حاضر تنها یک سالن سینما در داخل مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه فعال است در حالیکه در گذشته نه چندان دور پنج سینما در این شهرستان فعال بود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


هنری


سینمایی


مراغه

نظرات بسته شده است.