از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78411

23 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، روحانی علیرغم سفرهای استانی دور اول خود در دولت یازدهم، این بار برنامه حضور و سخنرانی در دومین شهر هر استان را برنامه ریزی کرده بود، به همین منظور برای استان گلستان شهرستان گنبدکاووس در ۹۰ کیلومتری از مرکز استان را برای ایراد سخنرانی در نظر گرفت.این شهرستان در حدود ۳۰۰ […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، روحانی علیرغم سفرهای استانی دور اول خود در دولت یازدهم، این بار برنامه حضور و سخنرانی در دومین شهر هر استان را برنامه ریزی کرده بود، به همین منظور برای استان گلستان شهرستان گنبدکاووس در ۹۰ کیلومتری از مرکز استان را برای ایراد سخنرانی در نظر گرفت.
این شهرستان در حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در شرق استان واقع شده که همچون سایر شهرهای استان اقوام مختلف در آن زندگی می کنند، اما وجود قوم ترکمن در گنبدکاووس بیشتر از بقیه اقوام نمود دارد.
هواپیمای حامل رییس جمهوری حدود ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه وارد فرودگاه کلاله شد و بعد از استقبال روحانی از سوی سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و مناف هاشمی استاندار گلستان با خیرمقدم فرزند شهید مدافع حرم افشین ذورقی بحری، کاروان تدبیر و امید به سمت گنبدکاووس حرکت و با استقبال مردم شهرهای مختلف استان که در ورزشگاه تختی گردهم آمده بودند، مواجه شد.
رییس جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه کلاله در سخنانی کوتاه هدف از سفر خود به گلستان را دیدار با مردم و افتتاح چندین پروژه عمرانی و زیربنایی اعلام کرد و گفت: پیگیری مصوبات دور اول سفر به گلستان در سال ۹۳ از دیگر اهداف سفر دور دوم است که در این دور، ضمن بررسی میزان پیشرفت و اجرای پروژه های سفر دور اول، مصوباتی هم برای رشد و توسعه استان برنامه ریزی شده است.
روحانی در ورزشگاه تختی گنبدکاووس اظهار داشت که ما از توطئه های دشمن هراس نداریم و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، آمریکا و اذنابشان قادر نیستند ملت بزرگ و رهبری شجاع را به زانو درآورند.
وی ادامه داد: ما با تمام دوستان خود در جهان و اکثر همسایگان در اطراف کشور و جنوب خلیج فارس برادر و دوست هستیم و بهترین روابط را با آنها برقرار کرده‌ایم، به جز یک تا دو همسایه که آماده‌ایم مشکلات را در این زمینه حل کنیم.
روحانی به مردم گنبد این اطمینان را داد که محرومیت های بهداشتی و درمانی شهر و دیارشان رفع می شود.
او از ساخت پنج بیمارستان جدید در استان گلستان خبر داد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم یک هزار تخت بیمارستانی در استان افزوده می شود.
رییس جمهوری گفت: گلستان با اقوام و مذهب گوناگون و داشتن مردمی شجاع، مرزدار و عاشق ایران اسلامی و انقلاب، استان وحدت اقوام و مذاهب است.
روحانی بعد از این سخنرانی به منظور حضور در جمع نخبگان و دیدار با روحانیون شیعه و سنی به مرکز استان گلستان حرکت کرد تا ادامه برنامه های سفر ۲ روزه خود را در گرگان انجام دهد.
*** حضور و سخنرانی در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی

رییس جمهوری گفت دولت تحت امرش در ۴۰ سال اخیر تحت بیشترین و شدیدترین انتقادات بوده، که با این وجود با تمام ظرفیت، انتقاداتی که به عملکردش می شود را قبول دارد و از آن استقبال می کند.
او افزود: کسانی که از دولت انتقاد دارند، باید انتظار داشته باشند که از آنها نیز به همین شکل انتقاد انجام گیرد؛ در این شرایط سخت دیگر اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل و اعتدالگرا معنا ندارد و همه باید یا هم متحد باشیم.
روحانی همچنین گفت: می خواهیم بیش از اینها به مردم کمک کنیم اما توان دولت بیش از این نیست؛ دولت تدبیر و امید افتخار دارد که شرایط و فرصت مناسبی را برای حضور و فعالیت جوانان، زنان، همه اقوام و مذاهب در عرصه‌ های مختلف فراهم آورده است و امروز با تلاش دولت سفیر، فرماندار و معاونین مختلف از اهل سنت مشغول خدمت هستند.
رییس جمهور اظهار داشت: یکی از مشکلات گلستان کمبود آب است در حالی که استان همجوار با ساحل و دریا نباید مشکل کم آبی داشته باشد، این استان نباید تشنه باشد و برای استفاده آب در بخش های شرب و صنعت و کشاورزی گرفتار کم آبی شود.
روحانی گفت: در برخی موارد عقب ماندگی هایی وجود دارد که تلاش می کنیم با جذب سرمایه گذار خارجی و اختصاص بودجه های بیشتر آنها را به پایان برسانیم.
*** امضاء تفاهم نامه همکاری توسعه استان
۳۸ تفاهم نامه همکاری به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی برای توسعه بخش های زیرساختی، تولیدی و صنعتی گلستان از جمله توسعه نیروگاه علی آبادکتول، ایجاد گلخانه، مشارکت در ایجاد پنبه ارگانیک، تولید بذر هیبردی و پروژه های آب شیرین کن عصر دوشنبه با حضور رییس جمهوری در گرگان امضا شد.
*** بهره برداری از طرح های عمرانی و زیرساختی گلستان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری
۶۱۴ طرح وزارت جهادکشاورزی با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد ریال و اشتغال هشت هزار و ۴۵۱ نفر بهره برداری و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.
در بخش وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۱ پروژه از جمله واحد تولیدی شورابه ید به بهره برداری رسید.
در بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره برداری از ۲۳ سایت همراه اول با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریالی و ایرانسل با احداث ۱۸۸ سایت و سرمایه گذاری ۵۰۴ میلیارد ریالی از جمله طرح ها بود که از طریق آنها پوشش شبکه تلفن همراه در گلستان صد درصدی شد.
بهره مندی ۸۱ روستای گلستان از اینترنت پرسرعت از دیگر طرح های افتتاحی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
در بخش وزارت نیرو، ساخت مجتمع آبرسانی ۱۶ روستا، احداث نیروگاه خورشیدی، برق رسانی روستایی و نیروگاه مقیاس کوچک، زهکشی ۶ هزار هکتار از اراضی شوره زار شمال استان آغاز شد.
در بخش وزارت راه و شهرسازی، توسعه و نوسازی فرودگاه گرگان، توسعه ترمینال فرودگاه، بزرگراه گرگان بجنورد به طول ۵۰ کیلومتر، ۲۲۰ واحد مسکن مهر، ۱۰ کیلومتر راه روستایی و چهار ساختمان اداری در شهرهای گلستان از جمله طرح های مرتبط بود.
رییس جمهوری در آیین بهره برداری از طرح های حوزه وزارت راه و شهرسازی خواستار رفع خطر نقاط حادثه خیز استان شد و گفت: دولت اعتبار لازم برای رفع برخی نقاط آسیب پذیر را تامین خواهد کرد.
در بخش گردشگری هم چند هتل، ۱۲ طرح میراثی با سرمایه گذاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و ۷۰ واحد بوم گردی افتتاح شد و همچنین عملیات ساخت ۱۲ طرح گردشگری شامل هتل، مجتمع های تفریحی و بازارچه های صنایع دستی با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال آغاز شد.
در بخش اقدامات بنیاد مستضعفان طرح کشت زیتون در ۷۲۲ هکتار با اشتغال ۱۲۰ نفر و ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال و احداث نهالستان با ظرفیت یک میلیون نهال آغاز گردید.
همچنین در این سفر ۲ هزار سند روستایی با ۵۸۰ میلیارد ریال ارزش اقتصادی تقدیم مردم استان شد.
در بخش جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز بهره برداری از ۴۰ خانه هلال آغاز و طرح کاروان سلامت آغاز شد.
*** حضور و سخنرانی در جمع علمای شیعه و سنی استان
روحانی در جمع علمای دینی گلستان گفت: در کارزار مبارزه با تبلیغات دشمن شرایط بسیار دشواری داریم، امواج فناوری از ما اجازه نمی گیرند و باید در فضای مجازی فعال باشیم.
رییس جمهوری افزود: در ۲۲ بهمن ملت بزرگ و قدرشناس ایران نسبت به انقلاب اسلامی ملت‌ و حاکمیت ملی چگونه به خیابان‌ ها می‌ آیند و پاسخ قاطعانه به آنها که می گویند مردم چهل سالگی انقلاب را نمی بینند، خواهند داد.
وی اضافه کرد: در روز اول انقلاب اسلامی ظرفیت برق کشور ۷ هزار مگاوات بود و امروز به بیش از ۸۰ هزار مگاوات رسیده ‌ایم که ۱۱٫۵ برابر ظرفیت برق کشور افزایش پیدا کرده، همچنین در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۹ سد ملی وجود داشت که الان ۱۷۲ سد بزرگ ملی داریم.
*** افتتاح مرکز تروما و اورژانس ۱۵۲تختخوابی شهید نبوی گرگان
روحانی در صبح دومین روز سفر خود به استان گلستان، مرکز تروما و اورژانس ۱۵۲ تختخوابی شهید نظام الدین نبوی را در زیربنایی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.
*** دیدار با جانبازان در خیابان
رییس جمهوری پس از افتتاح مرکز تروما گرگان حین خروج از بیمارستان ۵ آذر در مواجهه با تعدادی از جانبازان قطع نخاعی از خودرو پیاده و لحظاتی را در خیابان با آنان گفت و گو کرد.
روحانی در این دیدار صمیمانه که با احاطه مردم همراه بود برای دقایقی درد دل ها و خواسته های این جانبازان را شنید و از آنان دلجویی کرد و پس از پایان این دیدار به ابراز احساسات فراوان مردم پاسخ داد.
*** حضور و سخنرانی در جلسه شورای اداری
رییس جمهور در جمع مسوولان گلستان گفت که کشور در شرایط عادی و طبیعی نیست اما از تحریم نمی ترسیم، عقب نشینی نکرده و از اهداف خود دست برنمی داریم.
روحانی ابراز داشت: در پایان کارم به مردم خواهم گفت که در این خصوص دولت چقدر دچار سختی و زحمت شد.
او اظهار داشت: مدام ایران را تحریک می کردند تا ما را به لبه آتش ببرند و معاهده برجام را نقص کنیم و پرونده ما را به شورای امنیت بفرستند، اما حفظ برجام وظیفه ای بود که با سختی ها و بی خوابی های بسیار و تحمل انواع فشارها به آن رسیدیم و تن به این خواسته دشمن ندادیم.
روحانی گفت: به همه جهان ثابت شد که ایران آغازگر جنگ اقتصادی نبود، آغازگر آمریکا، اسراییل و مرتجعان منطقه ای هستند و هنوز نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران را پایبند به تعهدات برجام می داند، هنوز وقتی ترامپ در شورای امنیت سخنرانی می کند و پشت میز به ایران می تازد به جز خودش هیچ یک از ۱۴ عضو شورای امنیت، نقض برجام توسط ایران را نمی پذیرند و ترامپ در این مورد تنها مانده و این رسوایی در تاریخ آمریکا بی سابقه است.
رییس جمهوری ادامه داد: این که همه اعضای شورای امنیت به نفع ایران سخن می گویند، موفقیت بزرگی برای ملت و دولت و تیم دیپلماسی کشور محسوب می شود، مردم در جنگ اقتصادی سربازان مقدم هستند؛ آنها می خواهند ما را منزوی کنند و ارتباط ایران را با دنیا قطع کنند، هر گونه پیشرفت و رشد با انزوا مغایر است اگر ما دور کشور را حصار بکشیم و سرمایه گذاری و فناوری خارجی وارد نکنیم یا صادرات و واردات نداشته باشیم، موفقیت و توسعه محقق نمی شود.
روحانی گفت: صادرات یکی از راهکارهای افزایش کیفیت محصولات محسوب می شود مثلا در حوزه صنعت خودرو تا وارد بازار جهانی نشویم ارتقای محصولات اتفاق نمی افتد، باید در رقابت با محصولات برتر؛ کیفیت کالا را افزایش و قیمت محصول را کاهش دهیم.
رییس دولت اضافه کرد: انحصار و عدم رقابت بلای توسعه این کشور است، در هر صنعتی که رقیب نداشته و منحصر باشیم، تولید را دچار مشکل می کند، اگر منابع مالی، مواد اولیه و نیروی انسانی ماهر داشته باشیم اما نتوانیم محصول را بفروشیم آرام آرام از چرخه رقابت حذف و مجبور به تعطیلی آن صنعت می شویم.
روحانی گفت: باید با دنیا در ارتباط باشیم، تکنولوژی و فناوری قابل خرید و فروش و معاوضه است، آمریکا در نظر دارد دور ایران دیواری بنا کند و کشور را منزوی کند، اما این کار شدنی نیست، در جهان نسبت به توافق هسته ای چند کشور محدود هستند که همراه آمریکا بوده و حتی متحدین آمریکا نیز پشت دولت این کشور را خالی کرده اند، اتحادیه اروپا و نزدیکان آمریکا نیز با تحریم و انزوا ایران مخالف هستند، در دادگاه لاهه نیز موفق شدیم آمریکا را محکوم کنیم، آمریکا نمی تواند ما را محاصره کند.
وی افزود: از دیگر اهداف آمریکا این بوده که می خواهد نقش ایران را در منطقه کمرنگ کند و نمی خواهد ایران در منطقه تاثیر گذار و پیشرو باشد، اما این کشور اکنون در یمن امتحان خود را پس داده است، کارشناسان، افسران و تجهیزات بسیاری را در جنگ یمن در امارات و عربستان مستقر کردند، فقط عربستان حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تجهیزات جنگی و موشک از آمریکا خریداری کرده است اما به اذعان کارشناسان خودشان الان به بن بست رسیده اند.
رییس جمهور ابراز داشت: هر چند امروز به شکست خود در جنگ یمن اعتراف نمی کنند، اما به یقین فردا باید این موضوع را نیز به زیان بیاورند، به این نتیجه رسیده اند که موضوع یمن راه حل نظامی ندارد و باید به طریق سیاسی حل شود.
*** نشست خبری پایان سفر
روحانی در نشست خبری با رسانه ها از مسوولان محلی گلستان خواست در جذب این اعتبار تلاش کنند تا ۳۰ درصد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه در سال های آینده اجرایی شود.
رییس جمهوری گفت: باید کشاورزان را به کشت برخی از محصولات زراعی در استان تشویق کنیم تا با آب بَری کمتر، درآمد بیشتر داشته باشند.
روحانی افزود: وزارت نیرو هم باید تلاش کند در تامین آب استان در جاهایی که نیاز به تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی وجود دارد از آب دریا نمک زدایی کند و آن را در اختیار توسعه استان قرار دهد.
رییس دولت اضافه کرد: باید مشکل تامین آب مردم گلستان که در کنار دریای خزر قرار دارند با سرمایه های بخش خصوصی و دولتی حل شود.
روحانی گفت: گسترش کشت گلخانه ای، توسعه زهکشی زمین های شور شمال استان، توجه به محیط زیست از جمله پارک ملی گلستان، خلیج گرگان، آشوراده و زیرساخت های جاده ای جذب گردشگر در گلستان، مورد توجه دولت است.
وی بیان داشت: در این سفر ۵۸۶ طرح و پروژه در بخش های مختلف و در شهرستان های استان مورد بهره برداری قرار گرفت و اجرای برخی طرح ها نیز عملیاتی و آغاز شد.
او همچنین گفت: در خصوص مشکلات با یکی دو کشور جنوبی (خلیج فارس) آنها باید مشکلات خودشان را حل کنند؛ به نظر من با پایان یافتن بحران یمن مسیر برای این روابط هموار می شود.
وی با تشریح دیدگاهش در خصوص گلستان افزود: مقوله گردشگری و کشاورزی مزیت استان بوده و باید به این بخش و ایجاد کارهای زیربنایی در استفاده از فناوری نوین بیشتر پرداخته شود.
به اعتقاد رییس جمهور؛ گلستان در حوزه گردشگری مزیت خاص خود را دارد که خلیج گرگان و آشوراده در دریای خزر بی نظیر و جاذبه گردشگری پارک ملی گلستان بی مانند است و در سایر استان ها این همه جاذبه های بی نظیر وجود ندارد.
روحانی گفت: مجموعه گلستان پرجاذبه است و شب گذشته هم طرح ها و پروژه هایی در حوزه های مختلف گردشگری این استان بهره برداری یا کلنگ زنی شد؛ گردشگری جاذبه گلستان است و می تواند برای ایجاد اشتغال استان فرصت باشد.
رییس جمهور ادامه داد: استان گلستان در بخش کشاورزی دارای مزیت ویژه بوده و به عنوان مرکز تولید پنبه و گندم معروف است و امروز بهترین گندم کشور را کشاورزان گلستانی تولید می کنند.
روحانی خاطرنشان کرد: دولت برای احیای خلیج گرگان مشکل تامین اعتبار ندارد، فقط مشکل کارشناسی است تا نظر نهایی داده شود.
وی گفت: دولت برای احیای خلیج گرگان تاکید دارد که باید به آن توجه ویژه شود؛ مقدمات ایجاد منطقه آزاد اینچه برون هم در دولت انجام شده و کار نهایی آن در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است که بزودی عملیاتی خواهد شد.
روحانی افزود: اختلاف مالی بین ترکمنستان و ایران در خصوص محل اتصال راه آهن دو کشور در اینچه برون در حال رفع است که با پرداخت بخشی از بدهی مد نظر دولت ترکمنستان، این موضوع حل خواهد شد؛ پروژه راه آهن اینچه برون – گرمسار هم شامل اصلاح مسیر و برقی کردن و ایجاد تونل ها است که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که مقدمات اجرای آن به پایان رسیده و عملیات اجرایی طرح نیز آغاز خواهد شد.
رییس دولت اضافه کرد: مساله نوسازی بافت فرسوده در استان گلستان از اهمیت بسزایی برخوردار است که در سال آینده دولت ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در کشور را در دستور کار قرار دارد که این واحدها با بهره گیری از وام های کم بهره با سود ۶ درصد می تواند در بازار رونق ایجاد کند.
روحانی افزود: با توجه به این که گلستان از داشتن مرکز صنعتی بزرگ محروم است با استفاده از فناوری نو در استان مراکز صنعت سبز ایجاد شود.
وی اضافه کرد: با توجه به کیفیت بالای محصولات زراعی استان همچون گندم در نشست با استاندار مقرر شد مشوق هایی برای کشاورزان این بخش در نظر گرفته شود تا افزون بر افزایش تولید محصول درآمد آنان نیز بیشتر شود.
*** ترک گلستان بعد از ۲ روز کاری
رییس جمهوری حوالی ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۲۵ دی ۹۷ از طریق فرودگاه بین المللی گرگان، استان گلستان را به مقصد تهران ترک کرد.
در این سفر ۲ روزه محمود واعظی (مسئول دفتر رییس جمهوری)، محمدباقر نوبخت (رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی)، علی یونسی (نماینده رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های مذهبی)، حسینعلی امیری (معاون پارلمانی رییس جمهوری)، نمکی (سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، آذری جهرمی (وزیر ارتباطات)، کلانتری (رییس سازمان حفاظت محیط زیست)، علوی (وزیر اطلاعات)، حجتی (وزیر جهاد کشاورزی)، اسلامی (وزیر راه و شهرسازی)، رحمانی وزیر صمت)، رحمانی فضلی (وزیر کشور)، اردکانیان (وزیر نیرو)، سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان)، مونسان (رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)، بانک (مشاور رییس جمهوری در امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی) و سعیدی کیا (رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) رییس جمهوری را همراهی کردند و هر یک به عنوان نمایندگان هیات دولت برای افتتاح و یا کلنگ زنی طرح ها به شهرهای مختلف استان سفر کردند و در بعضی از شهرستان ها نیز شورای اداری به ریاست نمایندگان رییس جمهوری برگزار شد.
۳۰۱۴/۲۷۲۹

انتهای پیام /*


سیاسی


رییس جمهوری


روحانی


گلستان

نظرات بسته شده است.