از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78392

44 بازدید

پیشکوست هندبال ایران روز پنجنشبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، درباره توانمندی بالای این رشته در کشور اظهار داشت: پتانسیل هندبال در ایران بسیار بالا است و باید با یک برنامه ریزی مناسب استعدادها را شناسایی کنیم و آنها را در مسیر پرورش قرار بدهیم. شرایط فیزیکی و روانی ما طوری است که […]

پیشکوست هندبال ایران روز پنجنشبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، درباره توانمندی بالای این رشته در کشور اظهار داشت: پتانسیل هندبال در ایران بسیار بالا است و باید با یک برنامه ریزی مناسب استعدادها را شناسایی کنیم و آنها را در مسیر پرورش قرار بدهیم. شرایط فیزیکی و روانی ما طوری است که نوجوانان و نونهالان می توانند در هندبال پیشرفت کنند.
مربی استعدادیاب هندبال ایران همچنین گفت: نیاز است تا با یک برنامه مدون این استعدادها در سراسر کشور شناسایی و مورد حمایت قرار بگیرند. استفاده از پتانسیل کشور نیاز به یک سیستم مناسب دارد. هم اکنون در جریان هستید که فدراسیون بلاتکلیف است و به نظرم با برگزاری انتخابات می توان امیدوار بود که هندبال سر و سامان بگیرد و این رشته حرکتی داشته باشد.
طاهری منطق با اشاره به المپیاد سراسری هندبال کشور بیان کرد: المپیاد هندبال ساحلی کشور در بوشهر برگزار شد و ما که به عنوان نماینده همدان در این مسابقات شرکت کرده بودیم عملکرد بسیار خوبی داشتیم. فدراسیون اولین اردو آماده سازی تیم ملی المپیک ۲۰۲۲ سنگال را تشکیل داد که بهترین های این المپیاد که بسیار مستعد نیز هستند، دعوت شده اند. همین تیم نشان می دهد چقدر پتانسیل کشور بالا است و به عنوان مربی این تیم معتقدم که این بچه ها در المپیک سنگال شگفتی ساز خواهند شد.
او توجه به استان ها را برای پیشرفت هندبال ضروری دانست و گفت: اکنون چند استان کشور هم بلاتکلیف هستند. خود استان همدان نیز رئیس ندارد. قطعا برای پیشرفت و توسعه هندبال در کشور نیاز است که استان ها مورد توجه قرار بگیرند. هندبال ورزشی است که به روحیه سرعتی، قدرتی و جسارتی نیاز دارد و همه می دانیم که ایرانی ها در این سه ویژگی بسیار خوب هستند و اگر بتوانیم در تمامی استان ها کار کنیم قطعا آینده ای درخشان خواهیم داشت. هندبال پتانسیل این را دارد به جایگاه والیبال و حتی بهتر برسد.
کارشناس هندبال ایران در پاسخ به این سوال که چه مدیرانی باید هدایت هندبال را در کشور بر عهده بگیرند؟ اظهار کرد : هم اکنون چند هیات و خود فدراسیون رئیس ندارند. به نظرم باید مدیرانی وارد کار شوند که به سیستم کار نظم بدهند. قابلیت بالای مدیریت داشته باشند، هندبال را از تک قطبی بودن خارج کند و ارتباط های قوی داشته باشند که باعث رشد و پیشرفت این رشته شوند.
طاهری منطق درباره فعالیت های خودش در هندبال همدان نیز گفت : نزدیک به ۳۰ سال است که در هندبال حضور دارم و اکنون به عنوان مربی پایه فعالیت می کنم. در شهرستان رزن استان همدان هستم و هر ساله به لطف خدا توانسته ایم تیم های قدرتمندی راهی مسابقات استانی و کشوری کنیم. از سال ۹۲ یک کار پایه اصولی را شروع کردیم که نزدیک به ۱۰۰ نفر شناسایی شدند. در استان عملکرد خوبی داشتیم و در رقابت های مختلف شرکت کردیم. سپس به عنوان نماینده استان در رقابت های کشوری حاضر شدیم و در سطح ایران نیز عملکرد بسیار خوبی از خودمان به نمایش گذاشتیم. دوباره در سطح کشور به مقام سوم رسیدیم.
او افزود: سعی من این بود که به پتانسیل ورزشی بچه ها توجه کنم و در کنارش نیز از نظر اخلاق قهرمانی با آنها کار می کردم. به همین دلیل نیز در کنار موفقیت درون زمین از نظر اخلاقی هم مورد توجه بودند و بازیکنانم بارها کاپ اخلاق مسابقات را کسب کردند. ما حتی با اینکه امکانات نداشتیم در المپیاد ساحلی کشور نیز شرکت کردیم و جزو چهار تیم قرار گرفتیم. ما روی تشک سالن تمرین کرده بودیم و پدیده مسابقات نام گرفتیم.
پیشکوست هندبال در استان همدان همچنین اظهار کرد: تلاش من در این سال ها این بوده که دینم به هندبال را ادا کنم. با تمام محدودیت های امکاناتی تلاش کردم که استعدادی در استان از بین نرود. خدا را شکر می کنم که در این سال ها نیز توانستم به خوبی از نوجوانان حمایت کنم. به نظر من این شرایط در سطح کشور وجود دارد و اگر یک سیستم مناسب باشد می توانیم شاهد دیده شدن استعدادهای بسیار زیادی باشیم.

**ع-ح**۱۵۹۷

انتهای پیام /*


ورزش


هندبال


فدراسیون هندبال


تیم ملی هندبال

نظرات بسته شده است.